Az Orbán-kormány extraprofitadója, és az annak áthárítása nyomán kiszabott fogyasztóvédelmi bírság mellett a szárnyaló üzemanyagárak is elérték a Ryanairt – írja Michael O'Leary. Az ír fapados légitársaság vezére bejelentette, megszűnnek a legolcsóbb repjegyeik, így az egyeurós, valamint tízeurós jegyek korszaka véget ér – olvasható a Népszavában.
Michael O'Leary a BBC Radio 4 Today című műsorában elmondta:
a légitársaság tavalyi, átlagban negyven eurós viteldíja a következő öt évben várhatóan ötven euróra emelkedik.
Az interjúban az is szóba jött, hogy a légi-közlekedés teszi ki a globális szén-dioxid-kibocsátás 2,4 százalékát. A Ryanair vezérigazgatója szerint azonban a közúti közlekedés és a hajózás összességében nagyobb mértékben járul hozzá a szén-dioxid-kibocsátáshoz. Elmondása szerint bár a Ryanair üzemanyag-hatékonyabb repülőgépekbe fektet be, a fosszilis tüzelőanyag-felhasználás nagyobb mértékben csökkenne, ha a benzinről és a dízelről az elektromos közúti járművekre váltana a többség.
A koronavírus-járvány okozta korlátozások feloldásával megnövekedett a kereslet a repülésre, ám légitársaságoknál és repülőtereken a munkaerőhiány gyakran késésekhez és járattörlésekhez vezetett. Michael O'Leary állítása szerint a Ryanair már tavaly novemberben megkezdte a légiutas-kísérők, a pilóták toborzását és képzését. A légitársaság 2022 első félévében mindössze járatainak 0,3 százalékát törölte, szemben például a British Airways 3,5 százalékával, és az EasyJet 2,8 százalékával.
A munkaerő szabad mozgásával kapcsolatban elmondta, szerinte az Egyesült Királyság kilépése az Európai Unióból "katasztrófának bizonyult" ebből a szempontból. Mint fogalmazott, itt az ideje annak, hogy az Egyesült Királyság megfontolja a „Brexit bizonyos ostobaságainak” visszafordítását.