Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Dublin, 2018. július 19.2018. július 12-én a dublini repülőtéren készített kép a Ryanair ír diszkont légitársaság egyik leszálló repülőgépéről. A Reuters értesülései szerint július 25-én és 26-án több mint 600 járatát törli az ír fapados légitársaság, mert alkalmazottai egy jelentős része sztrájkot kezdeményezett a silány munkakörülmények és a cég kicsinyessége miatt.  A hírügynökség szerint elsősorban belga, portugál és spanyol légiutas-kísérők tervezik a sztrájkot, ami miatt a Ryanair elővigyázatosságból járatai 12 százalékát törölte a menetrendből. A lépés mintegy 50 ezer utast érint. (MTI/EPA)
Nyitókép: MTI/EPA

Ryanair-vezér: nem lesznek többé 10 eurós jegyek

Bár az energiaárak emelkedése miatt az emberek valószínűleg sokkal árérzékenyebbek lesznek, emiatt nem repülnek majd kevesebbet a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary szerint.

Az Orbán-kormány extraprofitadója, és az annak áthárítása nyomán kiszabott fogyasztóvédelmi bírság mellett a szárnyaló üzemanyagárak is elérték a Ryanairt – írja Michael O'Leary. Az ír fapados légitársaság vezére bejelentette, megszűnnek a legolcsóbb repjegyeik, így az egyeurós, valamint tízeurós jegyek korszaka véget ér – olvasható a Népszavában.

Michael O'Leary a BBC Radio 4 Today című műsorában elmondta:

a légitársaság tavalyi, átlagban negyven eurós viteldíja a következő öt évben várhatóan ötven euróra emelkedik.

Az interjúban az is szóba jött, hogy a légi-közlekedés teszi ki a globális szén-dioxid-kibocsátás 2,4 százalékát. A Ryanair vezérigazgatója szerint azonban a közúti közlekedés és a hajózás összességében nagyobb mértékben járul hozzá a szén-dioxid-kibocsátáshoz. Elmondása szerint bár a Ryanair üzemanyag-hatékonyabb repülőgépekbe fektet be, a fosszilis tüzelőanyag-felhasználás nagyobb mértékben csökkenne, ha a benzinről és a dízelről az elektromos közúti járművekre váltana a többség.

A koronavírus-járvány okozta korlátozások feloldásával megnövekedett a kereslet a repülésre, ám légitársaságoknál és repülőtereken a munkaerőhiány gyakran késésekhez és járattörlésekhez vezetett. Michael O'Leary állítása szerint a Ryanair már tavaly novemberben megkezdte a légiutas-kísérők, a pilóták toborzását és képzését. A légitársaság 2022 első félévében mindössze járatainak 0,3 százalékát törölte, szemben például a British Airways 3,5 százalékával, és az EasyJet 2,8 százalékával.

A munkaerő szabad mozgásával kapcsolatban elmondta, szerinte az Egyesült Királyság kilépése az Európai Unióból "katasztrófának bizonyult" ebből a szempontból. Mint fogalmazott, itt az ideje annak, hogy az Egyesült Királyság megfontolja a „Brexit bizonyos ostobaságainak” visszafordítását.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×