eur:
393.88
usd:
369.22
bux:
65894.82
2024. április 23. kedd Béla

Tíz százalékkal nőtt a Vajda-Papír árbevétele tavaly

A higiéniai papírtermékeket gyártó Vajda-Papír cégcsoport árbevétele elérte az 52 milliárd forintot, adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) hat milliárd forintot tett ki, míg egy évvel korábban még 2,5 milliárd forint volt. A vállalat az idén a belföldi és az exportpiacokon is enyhe növekedéssel számol.

A társaság közleménye szerint rekordévet zárt 2020-ban, és az átadott vagy megindított fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat 2021-es kilátásai is jók. Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója a következő időszakról elmondta, előkészítik a cég tőzsdére lépését és folytatják a külpiaci disztribúció erősítését is.

A koronavírus-járvány felértékelte az önellátás jelentőségét, ezzel összefüggésben az ügyvezető igazgató kiemelte a vállalat dunaföldvári maszkgyártó gépének idei üzembe helyezését, illetve a cégcsoport higiéniai papírtermék-gyártás kapacitásának növelését. A bővítés folytatódik majd a jövő év elején megnyíló új dunaföldvári gyáregységgel - tette hozzá Vajda Attila. Az új üzemcsarnok felépítése mellett beüzemelnek egy alappapírgyártó gépsort is, így a kapacitás növelésén túl teljessé válik a saját előállítású alapanyag biztosítása a higiéniai termékekhez, ami az ügyvezető szerint stratégiai előny a vállalat számára.

A gyárbővítéssel üzembe helyezett gépsor termelését belföldön és külföldön egyaránt értékesítik majd, a vállalat ebből származó többletbevétele várhatóan eléri az évi 15 milliárd forintot.

A fejlesztések finanszírozását a vállalat önerőből és kötvénykibocsátásokból fedezi. A jegybank kötvényprogramjában a tavalyi 11,2 milliárd forint értékű kibocsátás után az idén 9 milliárdos kibocsátást terveznek.

Vajda Attila a közleményben beszámolt arról is, hogy a járvány miatt alaposan megugrott a kereslet a cég termékei iránt. Teljes létszámmal dolgoznak a dunaföldvári, a székesfehérvári és a budapesti gyárukban.

Az árbevétel és az eredményesség tavalyi növekedéséhez hozzájárult a pandémiás időszakban tapasztalt felvásárlási láz első hulláma is. A termelés márciusban 50 százalékkal haladta meg az átlagos havi szintet. A legnagyobb keresletnövekedés a toalettpapírok iránt jelentkezett - ez teszi ki az üzemeik teljes termelésének 30-40 százalékát.

A higiéniai papírtermékekből a belföldi fogyasztás 55-60 százalékát a Vajda-Papír állítja elő, de jelentős az export is, a termelés 40 százalékát szállítják külföldre. A Vajda-Papír Kft. az árbevételének már közel felét külföldön realizálja.

A társaság stratégiai célja, hogy 2021 végére 30 százalékra emelje az újrahasznosított anyagok arányát műanyag termékcsomagolásában, ezzel csaknem 300 tonnával csökkentve az új műanyagfelhasználást, és tovább növeljék a papír-csomagolásban megjelenő termékek számát is. A vállalat a termékfejlesztés és gyártás során 2021-ben is kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, kiemelt cél az energiahatékonyság javítása, a megújuló energia minél nagyobb arányban történő felhasználása.

A Vajda-Papír 21 éve alakult családi vállalkozásként, csoportszinten mintegy 650 munkavállalót foglalkoztat. A magyarországi értékesítés mellett a vállalat higiéniai papírtermékeit Skandináviába, a Baltikumba valamint Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják. A cég 2013-ban Norvégiában is nyitott egy több mint 130 új munkahelyet teremtő leányvállalatot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×