eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
A Malév repülőgépei parkolnak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután a légitársaság leállt és bejelentette az összes járatának törlését. A cég igazgatósága a kár minimalizálása érdekében elrendelte a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. A döntés értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szálltak fel Malév repülőgépek.
Nyitókép: MTI Fotó: Kovács Tamás

Egy lépéssel közelebb a pénzükhöz a pórul járt Malév-utasok

A magyar légi társaságot már felszámolták, de az utasok pénze, mintegy ötmilliárd forint a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségnél ragadt. Nyolc év után született megállapodás.

Az Európai Utazási Irodák Szövetsége, az ECTAA (The European Travel Agents' and Tour Operators' Associations) egyezségre jutott a volt Malév-utasok kártérítési ügyében. A szervezet hétfőn írta alá a megállapodást a légitársaságokat tömörítő IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség - International Air Transport Association) szervezetével arról, hogy visszafizetik a le nem utazott Malév-jegyek árát az utazási irodáknak, akik majd továbbutalják ezt a pórul járt utasoknak – értesült a napi.hu.

A Malév Zrt. csődje idején, 2012. február elején megközelítőleg 5 milliárd forintnyi össze ragadt be a IATA-nál, csakhogy a szervezet eddig húzta-halasztotta az összesen 15,7 millió dollár kifizetését. Több ezer utas próbálta meg visszakapni befizetett, de le nem utazott repülőjegyének árát, de a IATA nem utalta vissza arra hivatkozva, hogy több hitelező is igényt tart erre az összegre.

A magyarországi utazási irodák 2015-ben bíróságra vitték az ügyet, és egy amszterdami bíróság 2018 augusztusában úgy döntött: a befizetett repülőjegyek 72 százalékát, vissza kell fizetni az utazási irodáknak, vagyis az utasoknak. Az IATA azonban állította, hogy az összeg jelentős részét (11,4 millió dollár) már átutalta egy ügyvédi irodának, a fennmaradó összeget pedig azoknak az utazási irodáknak tették félre, amelyek nem tömörültek pertársaságba.

Most a megállapodás révén mégis visszafizethetik a jegyek árát, de az egyezség részletei nem ismertek, így az sem, hogy az utasok mikor juthatnak hozzá a nyolc éve várt pénzükhöz.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×