eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: pixabay

Már csak Brüsszel zöld jelzésére vár az európai vasúti óriáscég

Ha az európai uniós versenyhatóság is jóváhagyja a Thalys és a Eurostar fúzióját, egyetlen vasúti óriáscég alá rendelhetik a Brüsszelt Londonnal, Párizzsal, Amszterdammal és Kölnnel összekötő szuperexpresszek működtetését.

A Politico brüsszeli híroldal arról ír, hogy a "Green Speed" nevű projekt az SNCF francia és az SNCB belga állami vasúttársaság szerint egyebek mellett környezetvédelmi szempontból is előnyös lenne, például a menetrendek racionalizálása és a jegyeladási rendszerek egyesítése révén.

Az összeolvadástól az utasok számának növekedését is várják a mostani évi 18,5 millióról 2030-ra mintegy 30 millióra. A Eurostar és a Thalys jelenleg naponta 112 gyorsjáratot indít az öt ország között.

"A megállapodás az európai gyorsvasút-fejlesztés új korszakát jelezné" - mondta Guillaume Pepy, a mindkét társaságban többségi tulajdonosnak számító SNCF elnöke, a fenntarthatóbb mobilitás fontosságát hangsúlyozva.

Az Európai Bizottság februárban megakadályozta a német Siemens és a francia Alstom vasúti üzletágának egyesülését, mondván, az ellentétes lenne az EU belső piaci versenyszabályaival.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×