Elemzések, várakozások szerint biztos, hogy növekedni fog az autópiac 2019-ben - 160 ezer új személyautó jelenhet meg Magyarországon a tavalyi 136 ezer után -, a forint tartós gyengülése azonban jelentkezni fog a kocsik árában - írja a Népszava.
Közben megállt a dízelesek iránti kereslet zuhanása, ami a 2015-ös Volkswagen-botrány óta tartott - ismert, a cég és mások is adatokat hamisítottak a károsanyag-kibocsátással kapcsolatban.
Jelentős változás a 2008-as világválság utáni időszak elejéhez képest, hogy
előretörtek a hitelkonstrukciók, a tartós bérlet, a lízing, és kevesebben vásárolnak készpénzért.
A behozott használt autók száma is tempósan nő, a tavalyi 155 ezer után idén akár 165 ezer is lehet.
A lapnak nyilatkozó Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Egyesülete (MGOE) elnöke szerint viszont "ha hosszú távon nem enyhül a hetek óta 330-as euróárfolyamon álló forintra nehezedő nyomás, úgy az utolsó negyedévben mérséklődhet a behozatali kedv, ez emelheti a használt autók árát is". Hozzátette: Európában már csökken a kereslet az új autók iránt is.
A behozott kocsik átlagéletkora (12 év) egyébként fiatalabb, mint a magyar utakon közlekedő kocsik átlagéletkora (14),
műszakilag, közlekedésbiztonsági szempontból pedig még megfelelők is. A hazai autópark átlagéletkorának érdemi csökkentéséhez évente legalább 200 ezer újat kellene értékesíteni a szakértő szerint, illetve a behozott kocsiknak 1-6 éves, jó állapotú autóknak kellene lenni.
Az e-autók iránti keresletbővülés megtorpant - amint erről az Infostart is beszámolt a közelmúltban.