INFORÁDIÓ 
2019. június 25. kedd
Vilmos

mol

negyedév

tőzsde

hernádi zsolt

Budapest, 2018. szeptember 12. Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója beszédet mond a ThyssenKrupp Industrial Solutions AG ügyvezető igazgatójával az 1,2 milliárd euróból (390 milliárd forint) létrehozandó poliol üzem tervezési, beszerzési és kivitelezési feladataihoz kapcsolódó szerződések aláírásán a budapesti Four Seasons Hotelben 2018. szeptember 12-én. A beruházás 200 munkahelyet teremt majd a Borsod-megyei Tiszaújvárosban, a Mol-csoport magyarországi petrolkémiai központjában. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Csökkent a Mol eredménye az első negyedévben

Infostart / MTI

- A Mol-csoport 144 milliárd forint (514 millió dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el az idei első negyedévben, ami 18 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett jelentésből.

A társaság közleménye szerint az elért EBITDA összhangban van az éves célkitűzésekkel. A Mol az idei évre 2,3 milliárd dollár EBITDA-ra számít a tavalyi 2,69 milliárd dollár (728,2 milliárd forint) után, amely az utóbbi hét év legmagasabb eredménye volt.

A nettó profit 48,6 milliárd forint (174 millió dollár) volt az első negyedévben, a tavalyi azonos időszakban elért 60,3 milliárd forint után.

A jelentés idézi Hernádi Zsoltot, a vállalat elnök-vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta:

az első negyedévi EBITDA és a pozitív szabad cash flow megfelelő alapot ad a 2019-es célkitűzések eléréséhez és a beruházások megvalósításához.

A vállalatcsoport nyeresége a korábbi magas bázisról csökkent, mivel a finomítói árrések lényegesen alacsonyabbak voltak az első negyedévben, és ezt csak részben tudta mérsékelni a javuló belső teljesítmény.

Az elnök-vezérigazgató kiemelte, hogy a fogyasztói szolgáltatások szegmens továbbra is kétszámjegyű EBITDA-növekedést produkált, megnyitották a 700. Fresh Corner üzletet, a kutatás-termelés üzletág pedig 2012 óta a legmagasabb kitermelési szintet érte el.

A Mol értékesítési nettó árbevétele 1142 milliárd forint volt az év első három hónapjában, a tavalyi első negyedévi 1002 milliárd után.

A kutatás-termelés EBITDA-ja alig változott az előző év azonos időszakához képest, a szegmens 79,4 milliárd forinttal (283 millió dollárral) járult hozzá a vállalatcsoport eredményéhez. A Mol értékelése szerint a magas kitermelés ellensúlyozta az egyéb kedvezőtlen külső környezeti hatásokat. Az első negyedévben 116 ezer kőolaj hordó-egyenértékre emelkedett a kitermelés, a nagy-britanniai mezők növekvő hozzájárulása következtében.

A feldolgozás-kereskedelem (downstream) üzletág újrabeszerzési árakkal becsült tiszta EBITDA-ja 38,6 milliárd forint (138 millió dollár) volt 2019 első negyedévében, ami 37 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest. Ennek oka főként a romló finomítói környezet, amelyet csak részben tudott ellensúlyozni a vállalatcsoport jó belső teljesítménye - közölte a Mol.

A fogyasztói szolgáltatások szegmens 10 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A 24,9 milliárd forintos (89 millió dolláros) eredmény mögött az erősödő üzemanyag-eladás, valamint a töltőállomásokon forgalmazott nem üzemanyag termékek értékesítésének emelkedése áll.

A gázszállítási üzletág EBITDA hozzájárulása 18,4 milliárd forint (66 millió dollár) volt az idei első negyedévben, 23 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest.

A Mol részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, a papír csütörtöki záróára 3296 forint volt, az elmúlt egy évben az árfolyam 2488 és 3450 forint között mozgott.

Hernádi Zsolt az Arénában

Az elnök-vezérigazgató áprilisban az InfoRádió Aréna című műsorának vendége volt. Beszélt a rekord magas osztalék okairól beszélt, a jövőbeli tervekről, az INA körüli problémákról, és azt is elárult, hogy miért szálltak be a hazai buszgyártásba. Az interjút itt lehet elolvasni, vagy meg lehet nézni a videófelvételt.

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018