A zrt. a megfelelő társasági forma egy Wizz Air méretű vállalat számára – közölte a fapados légitársaság az mfor.hu érdeklődésére, vagyis jelezve, hogy ez nem a nyilvános rt.-vé való átalakulás előjele.
A portál emlékeztet: míg a 2013 áprilisától 2014 márciusáig tartó üzleti évet még közel 311 milliárd forintos árbevétel mellett 32 milliárdos adózott nyereséggel zárta a WizzAir, addig forgalma 2017-2018-ra már több mint a duplájára, 667,5 milliárdra nőtt, profitja pedig mintegy 89 milliárdra.
Többször is szóba került a budapesti tőzsdei bevezetés lehetősége
A tavalyi utasforgalmi számok is a bővülés folytatódására utalnak.
Nagyjából 34 millióan repültek a WizzAir gépein 2018-ban,
csaknem 20 százalékkal többen, mint 2017-ben, ami rekord a cég történetében.
A jelenleg minegy 1100 milliárd forint körüli piaci értékű cég eredményeiből 2015 februárjától külső befektetők is részesedhetnek, azóta forognak a WizzAir anyacégének, a Jersey-szigeten bejegyzett Wizz Air Holdingsnak a részvényei a londoni értéktőzsdén.
Többször szóba került, hogy a Budapesti Értéktőzsdén is elérhetők legyenek a fapados cég papírjai, de még nem történt előrelépés.
A WizzAir továbbra sem tervezi részvényei bevezetését a BÉT-re – közölte a társaság.