Csoportosan felmerülő problémára indítanak egy pert, a felperesek pedig összeállnak; ez történik a Volkswagen ellen a világ több országában is a dízelbotrány kirobbanása óta.
"Ez nem ritka,
az Egyesült Államokban ezt sikerre vitték, a Volkswagennek 32 milliárd eurót kellett kifizetnie
úgy, hogy 650 ezer autót adtak el ott. Európában 8 milliót adtak el, gyakorlatilag lényegi dolog nem történt, Németországban eddig 1,8 milliárd eurót kellett kifizetni bírságként, de nem a tulajdonosoknak kártérítésként" - mondta el az InfoRádiónak Surányi Péter, az Autó című szaklap munkatársa, aki szerint az egyetemes autózástörténelem legnagyobb szélhámossága volt a dízelbotrányként elhíresült szennyezési ügy, amely során a német autógyár kozmetikázta autói károsanyag-kibocsátási értékeit.
Surányi úgy számol, hogy
Magyarországon a 35-51 ezer közti autószámból összejön annyi tulajdonos, hogy érdemes lesz a pert megindítani,
és így kompenzálja a cég azt a szennyezést, amit elkövetett, illetve kártérítést fizessen hibás teljesítés címén.
"Ha az Egyesült Államokat megnézzük, két alternatíva volt: az egyik, hogy
visszavásárolták az autót kompletten, az eladási áron, a másik, hogy meg lehetett tartani az autót, és 10 ezer dolláros kártérítést lehetett kapni"
- folytatta Surányi.
Angliában úgy számolnak, hogy 1-2 millió forintot kaphatnak vissza a tulajdonosok autónként.