A lap szerint a stabilnak mondható 310-315-ös forint-euró árfolyam az új autók esetében nem indokolja, hogy a gyártók központilag emeljék az árakat, és ha extrém változás nem következik be a gazdaságban, nem is kell jelentős árváltozásra számítani jövőre. Vagyis az árak valójában
a modellek technológiai felszereltségének változását, többletét követik le
– mondta a gazdasági lapnak Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint a 2,5 százalék körüli várható infláció sem eredményez áremelést az új járművek értékesítésekor. Az árak változatlanságáról számolt be lapnak a Magyar Suzuki Zrt., a Porsche Hungaria, és a BMW Group Magyarország is.
A Világgazdaság szerint idén tovább araszolt a magyarországi újautó-értékesítés: az év végéig várhatóan 112 ezer új autó talál gazdára.
A magánszemélyek körében is nőtt a hitellel értékesített új személyautók aránya, ez ma már meghaladja a 30 százalékot.
Gablini Gábor úgy véli, ehhez az kellett, hogy átláthatók legyenek a hitelkonstrukciók, továbbá a fix kamatozású kölcsönök is a hitelfelvételi kedvet erősítették. Arra lehet számítani, hogy a kölcsönnel új autókat vásárlók aránya is tovább nő, és a következő években egyre több új autót értékesíthetnek Magyarországon. A Gémosz elnöke szerint az eladások 2020-ra elérhetik a 160-180 ezret.
Bár az új autók vásárlásakor áremelésre nem kell számítani,
a szervizdíjak jelentősen nőni fognak
– emelte ki Gablini. Ennek oka, hogy a márkaszervizeken túl a komplett autójavító ipar létszámhiánnyal küzd, miközben az autók száma jelentősen megemelkedett. Ráadásul az egyes műhelyek már nem tudnak többet fordítani technológiai fejlesztésekre. Mindeközben a szervizekben a nyugat-európai bérekkel kell versenyezniük a munkáltatóknak, épp ezért az áremelés akár két számjegyű is lehet.