Mindkét szolgáltatásnak több mint egymilliárd fős felhasználói tábora van, s egyelőre inkább viszik, semmint hozzák a pénzt az anyacég számára. Az Instagramot a tervek szerint előbb lepik el a reklámok, 700 ezer felhasználójának nem kis „örömére”. A fényképmegosztó szolgáltatást nemrég a tőzsdére bevezetett Snaphez tartozó Snapchat versenytársának szánják.
Zuckerberg a második negyedév minden várakozást felülmúló eredményeinek ismertetésekor alaposan feltüzelte a befektetőket - írta a Világgazdaság. Mint mondta, saját csevegőalkalmazásaikra olyan jövedelmező üzleti modellt húznak majd rá, amilyenről az ázsiai versenytársak csak álmodnak. Bár Sheryl Sandberg üzemeltetési vezérigazgató-helyettes próbálta lehűteni a lelkesedést azzal, hogy ezek még kísérleti fázisban vannak, a piachoz az üzenet csak később érkezett el, addigra 4,7 százalékot emelkedett a cég árfolyama.
Azt is elmondta többek között, hogy
- a legnagyobb bevételt termelő mobilhirdetések dinamikus felfutásának fizikai határai vannak, ugyanis a Facebook-ügyfelek hírfolyamába képtelenség több reklámot belesűríteni a „felhasználói élmény” zavarása nélkül
- a Messenger körül még sok a teendő, és a következő évek meghatározó jövedelemforrásai továbbra is a videóhirdetések lesznek
- a Facebook a 70 milliárd dolláros amerikai tévés reklámpiacon is megvetné a lábát, ennek érdekében újabban tartalomgyártással is foglalkozik: tévéshow-kat és rövid sorozatokat finanszíroz