Daria Marku az MTI-nek azt mondta, hogy az orosz cég szerelőüzemében két, egyenként hat vagonból álló szerelvény felújítása folyik.
Az első felújított szerelvény május 26-án érkezett meg Budapestre. A második szerelvényt október közepén indítják Oroszországból és a tervek szerint november első napjaiban érkezik Budapestre, a harmadik felújított szerelvény pedig november közepén. A Metrowagonmash azt tervezi, hogy a továbbiakban havonta két felújított szerelvényt indít majd útnak.
A BKV és a Metrowagonmash tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért végzi el a 37 - egyenként hat kocsiból álló - szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 30 év. Az orosz cég 33 hónap alatt végzi el a szerelvények felújítását.
A budapesti közlekedési társaság 2014 novemberében írt ki tendert a 3-as metró vagonjainak felújítására. A tavaly július 8-án kihirdetett döntést, miszerint a Metrowagonmash nyerte meg a pályázatot, az érvénytelen ajánlat miatt kizárt Skinest Rail észtországi cég megtámadta. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban engedélyezte a szerződés megkötését.
Világszerte 11 ország 19 nagyvárosában üzemeltetnek olyan metrószerelvényeket, amelyeket a Metrowagonmash gyártott. Jelenleg 7000 ilyen kocsi van forgalomban.
A Metrowagonmash Európában két éve a szófiai metróhoz, előtte pedig Varsóba és Prágába szállított szerelvényeket.
A Metrowagonmash a Transmashholding része, amely Oroszország legnagyobb vasúti szerelvény és városi közlekedési rendszereket gyártó vállalata.