eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Hamarosan véget vetnek az autógyártók trükközésének

Hamarosan véget vetnek az autógyártók trükközésének

Egyre valószínűbb, hogy a valós körülmények közötti tesztelést fogják előírni az autógyártóknak, így kizárják az esetleges trükközéseket - mondta a Portfolio járműipari elemzője azután, hogy a japán Suzukinál is problémát találtak. Szandányi Levente hozzátette: a Suzukinál végül kiderült, hogy nem csalt, mint a Volkswagen vagy a Mitsubishi, de az autóiparban most jellemző bizonytalanságot növeli ez az eset is.

A Suzuki 2010 óta tizenhat modellnél a gördülési és a légellenállás mérésekor nem a japán előírások szerinti módszereket használta. Ez 2,1 millió, Japánban eladott járművet érintett – mondta a Portfolio járműipari elemzője.

Szandányi Levente hozzátette: „a Suzuki szerint nincs szükség az érintett modellek fogyasztási adatainak módosítására, mert a szabályos japán módszerek szerint elvégzett gyári tesztek nem mutattak jelentős különbséget a korábbi mérésekhez képest.”

Az elemző hangsúlyozta, hogy az első hír, amely szerint csalt a Suzuki, nagy ármozgást idézett elő: több mint tíz százalékot esett a vállalat részvénye, miután kiadták azt a tájékoztatást, hogy nincs szükség adatmódosításokra, volt egy erőteljesebb felpattanás, így „csak” hét százalékot veszített a Suzuki az értékéből.

Szandányi Levente kiemelte, a szektorral szemben bizonytalanság érezhető, mert folyamatosan derülnek ki problémák, csalások.

„Április 20-án robbant ki a Mitsubishi-botrány, amelynek az előzménye az volt, hogy a japán gyártó több százezer kisautót gyártott és értékesített, amelyeknek valós fogyasztási adatai köszönőviszonyban sincsenek a megadott gyári értékekkel” - mondta a Portfolio elemzője.

Szandányi Levente hozzátette, több európai autógyártónál is erős volt a gyanú arra, hogy a megadott adatok nem egyeznek meg a valós fogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási értékekkel. Nem tudni, hogy következőkben melyik nemzetközi autógyártóról derül ki, hogy csalt, trükközött, vagy esetleg tévesen adott meg adatokat.

A Portfolio elemzője hangsúlyozta: „ennek az egyik következménye az, hogy az európai autógyártók értékeltsége alacsony, a másik pedig az, hogy hamarosan bevezetik a valós körülmények közötti tesztelés és károsanyag-kibocsátási érték mérését.”

Mint mondta, ez azt jelenti, hogy az autógyártóknak már nem laborokban kell bizonyítaniuk, hanem valós körülmények között kell produkálniuk az előírt adatokat. Ez pedig azt eredményezi, rövidtávon is, hogy meg fog növekedni a gyártók kutatás-fejlesztési költsége, ami negatívan hathat a profittermelésre – emelte ki Szandányi Levente.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×