Az olcsóbb áruk irányába mozdult el a kereslet a dezodorok és testápoló termékek 3 milliárd forintos piacán - közölte a Nielsen Piackutató.
A piackutató adatai szerint tavaly több mint 2 millió, testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó ajándékcsomagot vásároltak a karácsonyi ünnepi szezonban.
Két év tapasztalata alapján a kozmetikai ajándékcsomagok értékesítésének csúcsidőszaka a karácsonyt közvetlenül megelőző két hét. A tavalyi karácsonyi kozmetikai csomagokba dezodorból került a legtöbb, utána a korábbi években vezető tusfürdő következett, megelőzve a kéz- és testápoló krém, szappan, illetve sampon termékeket.
A piac a legolcsóbb, ezer forintnál alacsonyabb áron kínált csomagok felé mozdult el, piaci részesedésük 24 százalékról 30 százalékra emelkedett a múlt év karácsonykor az előző évi szintről, a 2.000-2.499 forint közötti kozmetikai csomagok piaci részesedése 4 százalékról 5 százalékra nőtt.
Hanganyag: Panulin Ildikó