eur:
388.64
usd:
360.9
bux:
68568.49
2024. május 7. kedd Gizella

Ilyen plázát álmodnak maguknak a magyar vásárlók

Egy felmérés szerint a magyar fogyasztó azt tartja legfontosabbnak, hogy az ideális pláza alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető - közölte a penzcentrum.hu. Érdekes azonban, hogy az európai fiatalok csupán huszonnégy százaléka, az idősebbeknek pedig harminc százaléka tudja pontosan, hova menjen vásárolni.

A kereskedőknek és az üzleteknek egyre nagyobb kihívásokkal kell megküzdeniük, és egyre inkább alkalmazkodniuk kell az európai fogyasztó elvárásaihoz. A Cetelem Körkép 2011 című felmérés szerint a vásárlási szokások változása, amely a válság hatására még inkább felerősödött, megfelelő visszhangra talál a kereskedők részéről, legyen szó akár hagyományos üzletláncokról, akar más, alternatív kereskedelmi csatornákról, például az internetről - közölte a Penzcentrum.hu.

Annak ellenére, hogy az európaiak az egyes kereskedők és üzletek közötti különbségekkel tisztában vannak, nem mutatkoznak különösebben hűségesnek. A fiatal ok csupán 24 százaléka, az idősebbeknek pedig 30 százaléka tudja pontosan, hova menjen vásárolni.

Milyen plázát akarunk?


A GfK Custom Research Bevásárlóközpont 2010. kutatás eredményeiből kiderül, hogy a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az ideális üzletház alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető. Ezt a két legfontosabb elemet a válaszadók mintegy 45 százaléka említette. További fontos szempontok a hosszú nyitva tartás, valamint a könnyű eligazodás, ezeket 38 illetve 31 százaléka említette a válaszadóknak.

A legfontosabb szempontok mellett, az előző évi adatokhoz képest jelentősen növekedett azok aránya, akik fontosnak tartják azt, hogy minden korosztály számára legyenek üzletek, hogy sok szolgáltatás (bank , posta) elérhető legyen illetve, hogy különleges, egyedi üzleteket is találhassunk. Még mindig fontos szerepet játszik a nagy alapterületű élelmiszerbolt, az ingyenes parkolás, valamint a szórakozási lehetőségek.

Kui János, a GfK szektormenedzsere nemrég egy háttérbeszélgetésen elmondta: jelenleg nincs több hely Budapesten új bevásárlóközpont építésére, a piac telítődött a már ismert fejlesztésekkel együtt, és maximum csak helyi központok fejlesztése lehet életképes.

Drámai átalakulás veszi kezdetét a kiskereskedelmi ingatlanok piacán - mondta Sipos Melinda, az ingatlan szaktanácsadó Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi irodájának helyettes vezetője nemrég a Napi Gazdaság ingatlankonferenciáján.

A szakember szerint fontos, hogy a bevásárlóközpontok jól reagáljanak a fogyasztói igények alakulására, azaz például az e-kereskedelem és az IT-technológiák térnyerésére. A plázákban fontos lesz a szórakoztatás, ám nem a lerágott csontnak számító mozikra vagy bowlingpályákra kell gondolni, hanem olyan attrakciókra, amelyek Nyugat-Európában vagy az USA-ban már működnek. Sipos Melinda hozzátette: ilyen lehet például egy több ezer négyzetméteres gyerekjátszóház, vagy egy felnőtt kalandpark.

Idén Budapesten két új bevásárlóközpont nyílik: a belvárosi Váci1 és a kőbányai metróállomásnál található Köki Terminál.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Resperger István ezredes
a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Nagyot ralizott az OTP!

Nagyot ralizott az OTP!

Ázsiában felemás hangulatban telt a kereskedés hétfő reggel, ezt követően Európában a múlt heti esés után szép pluszban zártak a tőzsdék, és Amerikában is az emelkedésé volt a főszerep. A hét első napján idehaza a külkereskedelmi adatokra volt érdemes figyelni, külföldön pedig nem várható nagyobb piacmozgató esemény. A magyar tőzsdén is kedvező hangulatban telt a kereskedés, elsősorban az OTP-nek köszönhetően.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×