eur:
389.63
usd:
361.96
bux:
68002.24
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Egyre nagyobb a fogyasztók hatalma a szolgáltatókkal szemben

A 2011-es év várható fogyasztási trendjeiről tartott előadást a Trendinspiráció Műhely vezetője egy szakmai konferencián. Törőcsik Mária szerint a fogyasztóknak egyre nagyobb a hatalmuk, és közösen lépnek fel a szolgáltatójukkal szemben. Ennek az összefogásnak a következménye, hogy árengedményeket is kiharcolnak.

Az internetes közösségekben egyre inkább összekapcsolódnak a fogyasztók, akik értékelik a cégek ajánlatait, és reagálnak is azokra - mondta az InfoRádiónak nyilatkozva a Trendinspiráció Műhely vezetője, aki hozzátette: ennek az összefogásnak a következménye, hogy árengedményeket is kiharcolnak.

Törőcsik Mária hangsúlyozta: a fogyasztók összefogásának másik célja, hogy kikényszerítsék a cégektől a szövetséget. Tisztábban akarnak látni a piacon, ennek érdekében saját szolgáltatójuktól is elvárják, hogy az összehasonlítsa a piaci ajánlatokat.

Ehhez a megváltozott fogyasztói magatartáshoz próbálnak alkalmazkodni a szolgáltatók, de még nem értik pontosan, hogy ez kényszer, nem pedig lehetőség - fogalmazott a szakértő, aki kiemelte: a cégeknek nyitottabbaknak kell lenniük, hogy jobban megértsék a fogyasztók mozgását. Ha nem tudják mutatni ezt a megértést és empátiát, akkor komoly piaci veszteségeket könyvelhetnek el - tette hozzá.

Törőcsik Mária szerint olyan trendcsoportok alakulnak, amelyek reagálnak a piaci eseményekre, ilyenek a "célváltók". Õk azok, akik már sokat dolgoztak, de kimerültek, és új célokat keresnek. Esetükben valószínűsíthető, hogy a nonprofit szféra felé mozdulnak, és inkább életminőségüket próbálják emelni, nem pedig nagyobb összeget megszerezni.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×