41 milliárd forint feletti a mérleg szerinti eredménye a Máv Zrt.-nek 2008-ban, és 9 milliárd forint működési eredményt tudott felmutatni. 2008 a társaság legújabb kori történetének csúcséve, ami elsősorban a Máv Cargo eladásának, és az ezáltal befolyt 102 milliárdnak köszönhető - hangsúlyozta a társaság vezérigazgatója.
Heinczinger István kiemelte: a tervezettnél kedvezőtlenebbül alakultak egyes mutatók a gazdasági válság miatt, és emellett a sztrájkok, illetve a folyamatos sztrájkfenyegetettség okozott problémákat, illetve konkrét utas-vesztést. A vezérigazgató közölte: csökkent az átlagos utazási távolság és a fizető utasforgalom a tervezettől 6 százalékkal maradt el.
Heinczinger István hozzátette: jelentősen csökkent a teherforgalom is, 2008 utolsó hónapjaiban 15 százalékkal, idén az első negyedévben pedig már több mint 25 százalékkal. A MÁV vezetése ennek hatására visszafogta a beruházásokat, a tervezettekből csak azokat végezték, amelyek a biztonságos működtetéshez feltétlenül szükségesek voltak. A
vezérigazgató elmondta: csökkent a társaságnál alkalmazottak létszáma is, mintegy 500 fővel, 2007-hez képest. Heinczinger István hangsúlyozta: a hatékonysági mutatókat nézve a MÁV jól teljesít, a térség egyik leghatékonyabb vasúti társasága, úgy, hogy mindeközben alulfinanszírozott: idén mintegy 220 milliárd forintra lenne szükséges, hogy tartsák a menetrendet, de az állam csak 163 milliárdot biztosítana az úgynevezett közszolgáltatási szerződésen keresztül, de ebben még nincs egyezség, tart az alkudozás.
A MÁV Start vezérigazgatója elmondta: nem sikerült megállítani az utas-vesztést, ez szerinte elsősorban a sztrájkok, illetve a sztrájkfenyegetettség következménye. Kozák Tamás hozzátette: mindez annak ellenére alakul így, hogy az utasok egynegyede nem fizet, a fizető utasoknak pedig csak a 11 százaléka vásárol teljes árú jegyet.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes