A felmérés készítői üzleti döntéshozónak azt tekintik, akinek legkevesebb hat beosztottja van, és évente legalább ötvenmillió forint felhasználásáról dönt. Ilyenek 176 ezren vannak Magyarországon.
A reprezentatív, kétezer fős mintából a megkérdezettek harminc százaléka hallgatott háztartásának havi jövedelméről. Az összes többi kérdésre szívesebben válaszoltak.
A négy évvel ezelőtti felméréshez képest a legnagyobb különbség az, hogy ma már háztartásaikban több az autó: míg 2003-ban majdnem tizenhét százalékuk mondta azt, hogy nincs autója, ez az arány tíz százalék alá csökkent, és tíz százalékponttal nőtt azoknak a háztartásoknak a száma, amelyek legalább két autót használnak.
A legtöbben Opellel vagy Volkswagennel járnak. A tizenhat leggyakoribb autómárka közül csak három tartozik a luxuskategóriába, de ezekből összesen nem használnak annyit, mint Fordot, amely a lista harmadik helyezettje. Vagyis az átlagos üzleti döntéshozó vagy kerüli a feltűnést, vagy cége csak ilyen autót engedélyez.
Befektetések
A válaszadók több mint felének befektetései nem érik el a tízmillió forintot, tíz és húszmillió között van nagyjából minden tizedik döntéshozó befektetett pénze, egyharmaduk viszont erre a kérdésre ugyanúgy nem volt hajlandó válaszolni, mint a jövedelmét firtatóra.
Sokkal kevesebben fektetnek ingatlanba, mint négy évvel ezelőtt, és továbbra is az életbiztosítás és az önkéntes nyugdíjpénztár a legnépszerűbb befektetési forma.
A válaszokból az is kiderült, hogy ebben a társadalmi rétegben még mindig több embernek van Trabantja, mint Chryslere vagy Lexusa.