A British Airways a 2010-es évek elején kívánja leváltani most szolgálatot teljesítő távolsági flottáját, összesen 134 repülőgépet.
Az új fejlesztésű gépek közül gyakorlatilag csak a két nagy, a Boieng és az Airbus utasszállítói kerülhetnek szóba: a Boeing 747-8-as és annak riválisa, az Airbus 380-as, illetve a Boeing 787-es vagy az Airbus 350-es modellje.
A harcnak nem kicsi a tétje, ugyanis a teljes megrendelést nagyjából 15 milliárd dollár értékűre becsülik, ami például a Boeing teljes tavalyi forgalmának az egynegyede.
Mivel a British Airways távolsági flottájában jelenleg csak Boeing gépek vannak, az amerikai gyártó valamelyest helyzeti előnyben érezheti magát, de a brit légitársaság jelezte, hogy kedvező ajánlat esetén hajlandó fontolóra venni a váltást is.
Iparági elemzők szerint a két rivális gépei között nincs túl nagy különbség, az Airbusok elektronikája talán valamivel jobb és géptípusaikban valamivel több a közös alkatrész is, ami a karbantartási és szervizköltségek miatt előnyösebb.
Ugyanakkor az Airbus 380-as modelljének késése miatt a Boeing pillanatnyilag nagyobb lendületben van, mert öt év után először a tavalyi év végén rendelésállománya meghaladta az Airbusét.
Itt az összehasonlítás alapja a rendelésállomány darabszáma, a Boeing viszont azt mondja: már 2005-ben is ők vezettek, igaz, nem a darabszám, hanem a megrendelt gépek értékét tekintve.
A két óriáscég egyébként együtt a világ a nagy utasszállító gépeinek kilencven százalékát gyártja.