Infostart.hu
eur:
388.53
usd:
330.75
bux:
110730.16
2025. december 22. hétfő Zénó

Tizenöt milliárd dolláros megrendelésért harcolnak az óriások

A két nagy rivális repülőgépgyártó, a Boeing és az Airbus újabb vérre menő harca zajlik Angliában, mert a British Airways teljes flottacserét tervez a következő évtizedben.

A British Airways a 2010-es évek elején kívánja leváltani most szolgálatot teljesítő távolsági flottáját, összesen 134 repülőgépet.

Az új fejlesztésű gépek közül gyakorlatilag csak a két nagy, a Boieng és az Airbus utasszállítói kerülhetnek szóba: a Boeing 747-8-as és annak riválisa, az Airbus 380-as, illetve a Boeing 787-es vagy az Airbus 350-es modellje.

A harcnak nem kicsi a tétje, ugyanis a teljes megrendelést nagyjából 15 milliárd dollár értékűre becsülik, ami például a Boeing teljes tavalyi forgalmának az egynegyede.

Mivel a British Airways távolsági flottájában jelenleg csak Boeing gépek vannak, az amerikai gyártó valamelyest helyzeti előnyben érezheti magát, de a brit légitársaság jelezte, hogy kedvező ajánlat esetén hajlandó fontolóra venni a váltást is.

Iparági elemzők szerint a két rivális gépei között nincs túl nagy különbség, az Airbusok elektronikája talán valamivel jobb és géptípusaikban valamivel több a közös alkatrész is, ami a karbantartási és szervizköltségek miatt előnyösebb.

Ugyanakkor az Airbus 380-as modelljének késése miatt a Boeing pillanatnyilag nagyobb lendületben van, mert öt év után először a tavalyi év végén rendelésállománya meghaladta az Airbusét.

Itt az összehasonlítás alapja a rendelésállomány darabszáma, a Boeing viszont azt mondja: már 2005-ben is ők vezettek, igaz, nem a  darabszám, hanem a megrendelt gépek értékét tekintve.

A két óriáscég egyébként együtt a világ a nagy utasszállító gépeinek kilencven százalékát gyártja.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×