A tranzakció pénzügyi zárásának tervezett időpontja március vége, ekkor kerülhet sor a vételár megfizetésére, valamint a befektető által már korábban letétbe helyezett 20 millió euróból történő tőkeemelés megvalósítására is.
"Az ÁPV Zrt. elégedett a privatizáció eredményeivel, az értékesítés mindenképpen pozitív hatású a légitársaság számára" - közölte a szervezet.
A vagyonkezelő szerint a Magyar Állam a Malév Zrt. értékesítése révén nem szenved hátrányt, kötelezettségeinek egy jelentős része megszűnik.
"Eközben a légitársaság hosszabb távú működésének feltételei kedvezően alakulnak, a tulajdonosváltás révén jelentős tőkéhez és addicionális piaci lehetőségekhez jut" - áll a közleményben.
Fellendülést ígér az új tulajdonos
A Malév két éven belül nyereséges lesz, és az utasforgalom évente 20-25 százalékkal nő majd - mondta Borisz Abramovics, az Airbridge fő részvényese.
A növekedési dinamika új munkahelyeket teremt, tömeges elbocsátás nem lesz - tette hozzá.
Elmondta azt is, hogy a Malév menedzsmentje nagy munkát végzett a létszám optimalizálására.
A Oneworld légiszövetséghez történő Malév-csatlakozással kapcsolatban az orosz üzletember hangsúlyozta, hogy mindig támogatták a csatlakozást és mindent megtesznek, hogy a magyar légitársaság sikeres legyen a szövetségen belül.
A privatizációs szerződés részleteiről Borisz Abramovics nem kívánt beszélni.
Leonov Péter, az AirBridge Zrt. igazgatóságának tagja elmondta, hogy az AirUnion, amelynek Borisz Abramovics az elnöke, megrendeléseket hoz a Malév leányvállalatának, az Aeroplexnek is.
Az öt orosz légitársaságot magába foglaló AirUnion 18 Boeinggel rendelkezik, és az AirUnion tulajdonában lévő fapados Sky Express repülőgépeit is az Aeroplex javíthatja majd.





.jpg)