A további visszaesést a stagnáló európai piaccal, a folytatódó árversennyel, a nyersanyagok drágulásával és a környezetvédelmi normáknak való megfelelés növekvő költségeivel magyarázták; ezek a nehézségek ellensúlyozták az általános költségcsökkentés hatását.
Az üzemi eredmény aránya a bevételhez képest 3,4 százalékra csökkent 4,4 százalékról, értékben 1,94 milliárd euróra a 2004-es 2,481 milliárdról. A második félévben tovább rosszabbodott a helyzet, akkor az üzemi eredmény aránya már csak 2,8 százalékos volt.
A forgalom 0,3 százalékkal 56,267 milliárd euróra nőtt 56,105 milliárdról. A csoportnak csak Európán kívül sikerült kissé növelni eladásait.
Világszerte 3,39 millió járművet adtak el, 0,4 százalékkal többet a 2004-es 3,375 milliónál. A fő piacon, Nyugat-Európán kívül 1.029.500 járművet értékesítettek a 2004-es 950.600 után.
Erre az évre már az európai értékesítésük növekedésére számítanak a cégcsoportnál a modellskála további megújítása révén, jóllehet az általános nyugat-európai piaci szerintük stagnálni fog, és az árverseny folytatódik. Változatlanul gondot fog okozni a nyersanyagok drágulása és a környezetvédelmi előírások okozta költség, írták a szerdai beszámolóban.
2004-ben a Peugeot-Citroen adózott eredménye - a korábbi könyvelési rendszer szerint - 1,36 milliárd euróra csökkent a 2003-as 1,5 milliárdról, a növekvő nyersanyagárak és az ádáz európai árverseny miatt.
A csoportnál már a 2004-es eredmények után megjósolták, hogy ezek a tényezők továbbra is rontják a teljesítményt.
Ezért állt le a Déli pályaudvar