A Royal Caribbean most megrendelt zászlóshajója 220.000 tonnás lesz és 900 millió eurós árával a világ valaha épített legdrágább hajóját építi majd mag 2009-re a finn Aker hajógyár.
A hajónak egyelőre nincs neve, az építés „Project Genesis” néven fut.
A jelenlegi uralkodó, a Cunard Line hajója, Queen Mary 2, amelynek vízkiszorítása 150 ezer bruttóregiszter-tonna, hossza 345 méter, magassága 72 méter, szélessége 45 méter. építése pedig 1 milliárd dollárba került. A Queen Mary 2 gázturbinás és dízel-elektromos motorjai 157.000 lóerősek.
A francia Saint-Nazaireben épült Queen Mary 2 közel 2.600 utast képes befogadni, fedélzetén tizenöt vendéglő, öt úszómedence, egy kaszinó, egy bálterem ls egy planetárium is van.
A luxus-hajóutak növekvő népszerűsége miatt a nagy hajózási cégek egyre különlegesebb, egyre nagyobb hajókat építenek. Az Aker turkui hajógyárában most épül a 158.000 tonnás, 4.370 utast befogadó „Freedom of the Seas”, szintén a Royal Caribbean számára.
Knock Nevis
A világ legnagyobb hajói azonban nem a luxus-óceánjárók, hanem a kőolajszállító behemótok, bár ez utóbbiak lényegesen egyszerűbb felépítésűek és olcsóbbak is.
A legnagyobb ilyen a japán Sumitomo által 1981-ben épített 564.000 tonnás Knock Nevis, amely 458 méter hosszú és 69 méter magas.