INFORÁDIÓ 
2020. november 26. csütörtök
Virág

étkezés

koronavírus

karantén

dietetikus

zöldség

gyümölcs

magyar dietetikusok országos szövetsége

Szakember: ne egy monstre nassolásról szóljon a nap a karanténban!

Szakember: ne egy monstre nassolásról szóljon a nap a karanténban!

Infostart / InfoRádió - Tatár Tímea

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) felmérése szerint, bár a tavaszi karantén idején nőtt a zöldség- és a gyümölcsfogyasztás, a gyerekek 40 százaléka felszedett egy–két kilogramm súlyfelesleget. Ezért a második hullám idején is fokozottabban oda kell figyelni arra, hogy megkülönböztessük az érzelmi evést és a valódi szükségletet.

Igazolódott, azzal, hogy többet tartózkodunk otthon, megnőtt a főzés és az új receptek kipróbálása iránti érdeklődés – fogalmazott az InfoRádiónak Szűcs Zsuzsanna MDOSZ-elnök –, egy gyerekek körében végzett felmérés alapján pedig a zöldség- és gyümölcsfélék, valamint a vízfogyasztás is emelkedett.

Az elszeparálódásnak ugyanakkor lehetnek hátulütői is,

miután az a jelenség is bizonyítást nyert a kutatásokból, hogy az unalmunkban történő evés, a nassolás is jellemzővé vált, ennek köszönhetően egy enyhe fokú, egy–két kilós súlygyarapodás volt megfigyelhető a gyerekek 40 százalékánál a karantén időszakában.

A vizsgálat arra is rámutatott, hogy az emberekben nagy fokú aggodalom van a vírussal kapcsolatban. Az, hogy a négy fal közé vagyunk zárva, és csökken a szabad levegőn töltött idő hossza, negatívan befolyásolja a lelki állapotot, a hangulatot, komoly stressz generálva.

Szűcs Zsuzsanna szerint hatalmas tanulsága volt az első hullámnak, hogy abban az esetben tudjuk a lelki terheket a magunk számára csökkenteni, ha próbálunk egy észszerű napirendet kialakítani, aminek természetesen része egy étkezési rend is. Vagyis, hogy ne egy monstre nassolásról szóljon a nap, hanem

legyenek jól körülhatárolható, lehetőség szerint az egészséges táplálkozásnak megfelelően összeállított étkezéseink.

Tanácsa szerint fontos a tudatosság, és például csak akkor együnk, ha valóban éhesek vagyunk, és

tegyünk különbséget az érzelmi és a szükségleteken alapuló evés között.

Ha fáradtak vagy idegesek vagyunk, esetleg csak unatkozunk, akkor pedig érdemes más módon megoldani a nehéz lelki helyzetet. És persze próbáljunk az étkezésbe minél több zöldséget, gyümölcsöt beépíteni, illetve teles értékű gabonákat és halféléket heti rendszerességgel. Valamint dióféléket, nem sózott formában, sovány tejtermékeket, rendszeresen húsféléket, tojást – sorolta a Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke – ezzel biztosítva a szervezetünk számára minden szükséges tápanyagot a mostani időszakban is.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Nyitókép: Pexels.com

Kapcsolódó hang

Szakember: ne egy monstre nassolásról szóljon a nap a karatéban
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018