A 34 éves nő 2016-tól több mint másfél éven át dolgozott Lentiben egy üzemanyagtöltő-állomáson. Arra jött rá, hogy
a benzinkúton működő bankkártyaterminál bizonyos esetekben nem von le pénzt a vásárló számlájáról, a pénztárgép azonban sikeres vásárlásként érzékeli a műveletet.
Megfigyelte, hogy a kapcsolat nem jött létre a bankkal, ha a kezelő gyorsan, egy-két másodperccel azután, hogy a vásárló beütötte a PIN-kódot, kihúzta a kártyát a terminálból. Ebben az esetben a bank nem vonta le a vevő számlájáról a pénzt, de a terminál a töltőállomáson lévő pénztárgépnek olyan üzenetet küldött, hogy sikeres bankkártyás fizetés történt. Így a töltőállomás kasszájában nem keletkezett azonnal hiány, holott a vásárlást senki sem fizette ki - számolt be az eset részleteiről a Zala Megyei Főügyészség.
A nő ennek ismeretében 2017-ben fél éven át rendszeresen rendelt magának utánvétellel különféle termékeket webáruházakból azzal, hogy azokat a töltőállomáson veszi át. A csomagokat formálisan bankkártyával "fizette ki", de a manipulált fizetési folyamat révén valójában nem rendezte az áruk értékét. A saját üzemanyagkártyáját is rendszeresen ezzel a módszerrel töltötte fel, valamint a készpénzzel fizető, de számlára vagy nyugtára igényt nem tartó vásárlók pénzét is eltulajdonította úgy, mintha azokat a tankolásokat a saját bankkártyájával fizette volna ki.
A Zalaegerszegi Járási Ügyészség vádirata szerint a nő több mint 2,2 millió forint kárt okozott munkáltatójának, amiért információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás és sikkasztás miatt kell bíróság elé állnia.