Sok autós nem tudja, hogyan kell helyesen reagálni bizonyos helyzetekben - állapítja meg röviden a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.
A közúti forgalomban a sofőrök többsége csak enyhén fékez, ami egy gyorsan kialakuló vészhelyzetben nem elegendő. A pillanatnyi hezitálás, ami az „elég lesz-e lassítani?” kérdésből fakad, jelentősen meghosszabbítja a fékutat.
A probléma másik oka, hogy
a legtöbb autós egyszerűen nem gyakorolta a vészfékezést.
Egy szimulátoros teszt is bebizonyította, hogy az átlagos sofőr jóval kisebb erőt fejt ki a fékpedálra, mint az ideális lenne. A vészfékezéshez szükséges izommemória és reakcióidő csak gyakorlással fejleszthető.
Fontos tudnivaló még, hogy a legfejlettebb elektronikai rendszerek (ABS, ESP) is csak akkor tudnak hatékonyan működni, ha a sofőr a megfelelő pillanatban, elegendő erővel lép a fékpedálra. Egyszerűen meg kell szokni, hogy az ABS bizony kattogva rugdossa a sofőr talpát.
A szakértők szerint minden sofőrnek érdemes lenne biztonságos, forgalomtól elzárt területen, szakember irányításával kipróbálni, hogyan viselkedik az autója vészfékezés során.






