Infostart.hu
eur:
388.41
usd:
330.52
bux:
110579.18
2025. december 22. hétfő Zénó
Traditional Tower block residential apartments and homes in Budaors, Hungary. Homes look clean, well kept and painted colourfully. Great example of ex communist style buildings made to look attractive and well lived in.
Nyitókép: Getty Images/ Craig Hastings

Súlyos forintok és érvek szólnak a közös képviselők regisztrációjának elhalasztása mellett

A társasházi közös képviselők május 1-jei földhivatali regisztrációs határidejének kitolását kéri a BKIK. Az InfoRádió a miértről Sztranyák Józsefnél, a kamara Gazdasági Szolgáltatások Tagozatának elnökénél érdeklődött.

Több szempontból is gondot okoz a közös képviselők regisztrációját előirányzó határidő Sztranyák József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara tagozatvezetője szerint, ezért kérik ennek kitolását december 31-ig, de legalább szeptember végéig.

"Ne május elsejéig kelljen elvégezni a bejegyzést, hiszen 114 ezer háztartás érintett, ehhez márpedig viszonylag korlátozott számú ügyvéd áll rendelkezésre, aki ezt a regisztrációt el tudja végezni. Ha be is tudja nyújtani a társasház a papírokat, hiánypótlásra visszaadhatják azokat, máris kicsúszik a határidőből. Innentől kezdve a társasház például kölcsönt sem tud felvenni, de egyéb problémák is felmerülhetnek" – hangsúlyozta Sztranyák József.

További érv, hogy a regisztrációnak komoly anyagi terhe van, de ügyvédi költsége van a mérleg leadásának is. "Ez azt jelenti, hogy kapásból közel 300 ezer forintos ügyvédi költség terheli a lakóközösséget, akár egy hat-nyolclakásos társasházban is" – számszerűsítette.

Még sokkal alapvetőbb az a probléma, hogy ha egy közös képviselőnek nincs szakirányú végzettsége, "nem alapítható rá vállalkozás", regisztrálhatatlan az illető képviselő. A kamara ennek a megoldásaként már próbálkozott egy képzés beindításával 2018 óta, de ezt még államilag elismertté is kellene tenni. Sztranyák József egyébként nem is biztos benne, hogy egy 6-8 lakásos társasház esetén képzett embernek kell lennie a közös képviselőnek.

A társasházi törvény végrehajtási rendeletének kiadása is egy hat éve húzódó probléma, rengeteg kérdés felhalmozódott ez idő alatt, most döntött úgy a szakma, hogy kézbe veszi az ügyet.

"Begyűjtjük az aktuális problémákat, amelyek felmerültek, ezeket csokorba szedjük, és ahogy az Igazságügyi Minisztérium és a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium is, de még a kormányhivatal is jelezte, eljönni nem tudnak egyeztetni, de kérik a javaslatokat, mert most zajlik a rendelet összeállítása" – számolt be Sztranyák József.

Nagy Elek MKIK-elnök épp a napokban ismertette a kamarai álláspontot ezzel az egész üggyel kapcsolatban, a miniszterelnök pedig reagált is erre, nyitottságát fejezte ki.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×