Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Holló Bence, a Magyar Biztosítók Szövetségének elnökhelyettese a Biztonság hete elnevezésű rendezvénysorozat budapesti sajtótájékoztatóján 2024. szeptember 16-án.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Az új Mabisz-elnök szerint fel kell zárkózniuk a magyar biztosítóknak a digitális szolgáltatásokban

Az eddigi elnökhelyettest, az NN Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Holló Bencét választotta meg elnöknek tisztújító ülésén a Magyar Biztosítók Szövetsége. Holló Bence szerint a szektor egyik legnagyobb kihívása, hogy minőségi szolgáltatásokat biztosítsanak az ügyfeleknek a digitális térben.

A szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak az új Mabisz-elnök azt látja, hogy miként tudnak a digitális térben jó szolgáltatásokat biztosítani az ügyfeleknek. Emellett stratégiai feladatként emelte ki például a casco, az életbiztosítások, kockázati életbiztosítások területén a penetráció növelését, vagyis hogy a lakosság minél nagyobb része vegye igénybe ezeket a szolgáltatásokat.

"A gépkocsiállomány casco-lefedettsége csökkent az elmúlt időszakban, ennek visszafordítása fontos feladat. A kockázati életbiztosítások tekintetében pedig nyugat-európai összehasonlításban, de akár néhány régiós országgal való összehasonlításban is alacsony a penetráció, kevesen rendelkeznek kockázati életbiztosítással. Pedig ez fontos lenne, mert ha valamilyen nem várt esemény történik valakivel, akkor a kieső jövedelmét, családfenntartóként a megélhetést pótolni lehessen. Ebben hagyományosan alacsonyan penetrált a magyar lakosság" – foglalta össze Holló Bence.

A digitalizációval kapcsolatban kiemelte: a banki szektorban jobban elterjedtek a digitális eszközök és applikációk, hiszen bankolni az emberek havi, heti, akár napi rendszerességgel is szoktak. Ám a biztosítás egy "alacsonyabb frekvenciájú" üzlet, ott jóval kevesebb interakció történik a biztosítók és az ügyfelek között, feltéve, hogy jól mennek a dolgok.

"A kihívás az, hogy miként tudunk olyan digitális szolgáltatásokat nyújtani az ügyfeleknek, amelyek könnyű, egyszerű és érthető elérést, hozzáférést biztosítanak a szolgáltatásainkhoz. Ugyanakkor nem tudunk azzal az adottsággal élni, hogy mi napi, heti rendszeres kapcsolatban vagyunk az ügyfelekkel. Emiatt nagyon sokat kell fejlesztenünk, illetve sokat kell edukálnunk az ügyfeleket, hogy sikerüljön ezt a digitális térben való interakciót fejlesztenünk" – mondta el Holló Bence.

Sikerként említette például az e-kárbejelentőt, de elmondása szerint igazi áttörés még nem történt.

Emellett elmondása szerint nagyon sok szabályozói feladat befolyásolja a szektor munkáját. Ebben a hónapban zajlik a lakásbiztosítási kampány, amely tavaly indult el Magyarországon, sok ügyfél újraköti a szerződését. A tagbiztosítók folyamatos termékfejlesztésekkel és különböző ajánlatokkal készülnek erre a kampányidőszakra.

"Az életbiztosításokban az idén bevezetik az etikus 2.0 koncepciót, amelyet a Magyar Nemzeti Bank mint új ajánlást fogalmazott meg a tavalyi évben. De emellett is nagyon sok minden történik az elektromobilitási eszközök, e-rollerek biztosításától kezdve a különböző agrár- és vagyonbiztosítási területen történő fejlesztésekig. Még egy fontos slágertéma Magyarországon a magánegészségbiztosítás, amely egész gyorsan fejlődött az elmúlt időszakban" – sorolta Holló Bence.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×