eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
Holló Bence, a Magyar Biztosítók Szövetségének elnökhelyettese a Biztonság hete elnevezésű rendezvénysorozat budapesti sajtótájékoztatóján 2024. szeptember 16-án.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Az új Mabisz-elnök szerint fel kell zárkózniuk a magyar biztosítóknak a digitális szolgáltatásokban

Az eddigi elnökhelyettest, az NN Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Holló Bencét választotta meg elnöknek tisztújító ülésén a Magyar Biztosítók Szövetsége. Holló Bence szerint a szektor egyik legnagyobb kihívása, hogy minőségi szolgáltatásokat biztosítsanak az ügyfeleknek a digitális térben.

A szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak az új Mabisz-elnök azt látja, hogy miként tudnak a digitális térben jó szolgáltatásokat biztosítani az ügyfeleknek. Emellett stratégiai feladatként emelte ki például a casco, az életbiztosítások, kockázati életbiztosítások területén a penetráció növelését, vagyis hogy a lakosság minél nagyobb része vegye igénybe ezeket a szolgáltatásokat.

"A gépkocsiállomány casco-lefedettsége csökkent az elmúlt időszakban, ennek visszafordítása fontos feladat. A kockázati életbiztosítások tekintetében pedig nyugat-európai összehasonlításban, de akár néhány régiós országgal való összehasonlításban is alacsony a penetráció, kevesen rendelkeznek kockázati életbiztosítással. Pedig ez fontos lenne, mert ha valamilyen nem várt esemény történik valakivel, akkor a kieső jövedelmét, családfenntartóként a megélhetést pótolni lehessen. Ebben hagyományosan alacsonyan penetrált a magyar lakosság" – foglalta össze Holló Bence.

A digitalizációval kapcsolatban kiemelte: a banki szektorban jobban elterjedtek a digitális eszközök és applikációk, hiszen bankolni az emberek havi, heti, akár napi rendszerességgel is szoktak. Ám a biztosítás egy "alacsonyabb frekvenciájú" üzlet, ott jóval kevesebb interakció történik a biztosítók és az ügyfelek között, feltéve, hogy jól mennek a dolgok.

"A kihívás az, hogy miként tudunk olyan digitális szolgáltatásokat nyújtani az ügyfeleknek, amelyek könnyű, egyszerű és érthető elérést, hozzáférést biztosítanak a szolgáltatásainkhoz. Ugyanakkor nem tudunk azzal az adottsággal élni, hogy mi napi, heti rendszeres kapcsolatban vagyunk az ügyfelekkel. Emiatt nagyon sokat kell fejlesztenünk, illetve sokat kell edukálnunk az ügyfeleket, hogy sikerüljön ezt a digitális térben való interakciót fejlesztenünk" – mondta el Holló Bence.

Sikerként említette például az e-kárbejelentőt, de elmondása szerint igazi áttörés még nem történt.

Emellett elmondása szerint nagyon sok szabályozói feladat befolyásolja a szektor munkáját. Ebben a hónapban zajlik a lakásbiztosítási kampány, amely tavaly indult el Magyarországon, sok ügyfél újraköti a szerződését. A tagbiztosítók folyamatos termékfejlesztésekkel és különböző ajánlatokkal készülnek erre a kampányidőszakra.

"Az életbiztosításokban az idén bevezetik az etikus 2.0 koncepciót, amelyet a Magyar Nemzeti Bank mint új ajánlást fogalmazott meg a tavalyi évben. De emellett is nagyon sok minden történik az elektromobilitási eszközök, e-rollerek biztosításától kezdve a különböző agrár- és vagyonbiztosítási területen történő fejlesztésekig. Még egy fontos slágertéma Magyarországon a magánegészségbiztosítás, amely egész gyorsan fejlődött az elmúlt időszakban" – sorolta Holló Bence.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×