A szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak az új Mabisz-elnök azt látja, hogy miként tudnak a digitális térben jó szolgáltatásokat biztosítani az ügyfeleknek. Emellett stratégiai feladatként emelte ki például a casco, az életbiztosítások, kockázati életbiztosítások területén a penetráció növelését, vagyis hogy a lakosság minél nagyobb része vegye igénybe ezeket a szolgáltatásokat.
"A gépkocsiállomány casco-lefedettsége csökkent az elmúlt időszakban, ennek visszafordítása fontos feladat. A kockázati életbiztosítások tekintetében pedig nyugat-európai összehasonlításban, de akár néhány régiós országgal való összehasonlításban is alacsony a penetráció, kevesen rendelkeznek kockázati életbiztosítással. Pedig ez fontos lenne, mert ha valamilyen nem várt esemény történik valakivel, akkor a kieső jövedelmét, családfenntartóként a megélhetést pótolni lehessen. Ebben hagyományosan alacsonyan penetrált a magyar lakosság" – foglalta össze Holló Bence.
A digitalizációval kapcsolatban kiemelte: a banki szektorban jobban elterjedtek a digitális eszközök és applikációk, hiszen bankolni az emberek havi, heti, akár napi rendszerességgel is szoktak. Ám a biztosítás egy "alacsonyabb frekvenciájú" üzlet, ott jóval kevesebb interakció történik a biztosítók és az ügyfelek között, feltéve, hogy jól mennek a dolgok.
"A kihívás az, hogy miként tudunk olyan digitális szolgáltatásokat nyújtani az ügyfeleknek, amelyek könnyű, egyszerű és érthető elérést, hozzáférést biztosítanak a szolgáltatásainkhoz. Ugyanakkor nem tudunk azzal az adottsággal élni, hogy mi napi, heti rendszeres kapcsolatban vagyunk az ügyfelekkel. Emiatt nagyon sokat kell fejlesztenünk, illetve sokat kell edukálnunk az ügyfeleket, hogy sikerüljön ezt a digitális térben való interakciót fejlesztenünk" – mondta el Holló Bence.
Sikerként említette például az e-kárbejelentőt, de elmondása szerint igazi áttörés még nem történt.
Emellett elmondása szerint nagyon sok szabályozói feladat befolyásolja a szektor munkáját. Ebben a hónapban zajlik a lakásbiztosítási kampány, amely tavaly indult el Magyarországon, sok ügyfél újraköti a szerződését. A tagbiztosítók folyamatos termékfejlesztésekkel és különböző ajánlatokkal készülnek erre a kampányidőszakra.
"Az életbiztosításokban az idén bevezetik az etikus 2.0 koncepciót, amelyet a Magyar Nemzeti Bank mint új ajánlást fogalmazott meg a tavalyi évben. De emellett is nagyon sok minden történik az elektromobilitási eszközök, e-rollerek biztosításától kezdve a különböző agrár- és vagyonbiztosítási területen történő fejlesztésekig. Még egy fontos slágertéma Magyarországon a magánegészségbiztosítás, amely egész gyorsan fejlődött az elmúlt időszakban" – sorolta Holló Bence.