Mint arról az Infostart is beszámolt, január 16-án a Kormány és az Egyesült Arab Emírségek Kormánya megegyezett a Rákosrendező vasútállomás körüli rozsdaövezet adásvételéről. A Nemzetgazdasági Minisztérium által közzétett közleményből kiderült, hogy a területet 50,9 milliárd forintért vásárolta meg az Eagle Hills Csoport, amit három ütemben fog kifizetni. Az arab befektető 12 milliárd eurós fejlesztést vállalt számos sport-, oktatási- és szabadidős létesítmény építésével. Mint írták, "a Grand Budapest érdemben támogatja a magyar gazdaság fejlődését, mintegy 2 százalékkal járul hozzá a GDP-növekedéshez".
A szerződésből egyértelműen látszik, hogy a mini- vagy maxi-Dubajként is emlegetett Grand Budapest-beruházás rengeteg ponton megbukhat, és meghiúsulhat a fejlesztés - írja az Index. Mind a magyar állam, mind a beruházó rengeteg kötelezettséget vállalt, például, ahogy arra a lap kormányzati forrása rávilágított, ha az állam nem ad építési engedélyt a területre, akkor az Eagle Hills Csoport eláll a beruházástól, és minden visszakerül az államhoz. Sőt,
ha a beruházó nem akarja folytatni a beruházást, úgy nem adhatja tovább a töldterületet, az állam viszont azonnal élesítheti a visszavásárlási opciót.
A belsős informátor szerint így kizárt, hogy ingatlanbiznisz, ingatlanspekuláció történik, ugyanis a szerződés csak a projektre vonatkozik, és ha nem valósul meg, akkor a terület visszajár állami kézbe. Ráadásul az egészet megerősíti egy államközi szerződés is.
A lap úgy értesült, a döntést előkészítő dokumentumokban szerepel egy nemzetközi, nagynevű értékbecslő cég, amely értékelte a területet. Azonban külön figyelembe vette azokat az építési szabályokat, amelyeket a beruházáshoz módosítani szeretnének. A kormányzati informátor szerint "az értékelést nem a jelenlegi építési jogszabályoknak megfelelően végezték, hanem figyelembe vették, hogy mit szeretnének a jövőben változtatni a projekt érdekében. Így a jövőbeli beépíthetőséget is figyelembe vették".
Az Eagle Hills Csoport a közleményében közölt 12 milliárd eurós vállalását 5 milliárd euróról növelte ekkorára.
A lap forrása szerint azt is fontos tuni, hogy a terület jelenleg rendkívül szennyezett, és ennek az elhárítása is a vevőt terheli, a vételár felének erejéig, azaz 25 milliárd forintig.
Mint írják, a hatályos építési szabályozás alapján a Rákosrendezői pályaudvar vasútüzemhez nem szükséges, befektető részére értékesített területén jelenleg 80 százalék minimum zöldterület mellett 10 százalék a maximális beépíthetőség, és legfeljebb 4,5 méter magas épület helyezhető el. A fejlesztést lehetővé tévő építési szabályok megváltoztatása után a területen átlagosan 90 százalék lenne a beépíthetőség mértéke átlagosan legalább 10 százalékos zöldterületi mutató mellett. Így az elhelyezhető legmagasabb épületek általában 45 méter magasak, azonban egyes zónákban 250–500 méter magas épületek is elhelyezhetőek lennének.