Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezetének jelentéséből kiderült, mi okozta az InterCity kisiklását: két törött csavar - írja a Telex. A csavarok az egyik sínpárt rögzítették korábban a váltó tolórúdjához.
A jelentésben az áll: "A 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére."
Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított, annak lezárultával a szervezet a honlapján fogja közzétenni a zárójelentést.
A lap úgy értesült, hogy a két csavar közül az egyik a korrózió miatt már korábban eltörhetett, míg a másik a váltáskor adhatta meg magát.