eur:
411.25
usd:
392.68
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Pixabay.com,

Vereczkey Zoltán: még öt évet ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül

A budapesti közlekedésszervezés súlyos problémáira hívja fel a figyelmet a fővárosi és főváros környéki vállalkozások részére írt nyílt levélben a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara.

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a jelenlegi budapesti közlekedésszervezésben az eljutási idő nem tervezhető.

"A gazdasági növekedés gátjává vált már az a közlekedésszervezési gyakorlat, amely a forgalmi áteresztő kapacitások csökkentését és a tiltást ismeri egyedüli szervezési eszközként. Mi azt gondoljuk, hogy össze lehet egyeztetni mind a környezetvédelmi, mind a közlekedési szempontokat, de az nem lehetséges, hogy az ország fővárosa, Budapest, a gazdasági centrum olyan közlekedési kínálattal rendelkezzen, amelyben az eljutási idő semmilyen módon sem tervezhető" – mondta az InfoRádióban Vereczkey Zoltán, hozzátéve, a múlt héten személyesen találkozott Karácsony Gergely főpolgármesterrel, ám a kéréseikre kategorikus "nem" volt a válasz.

Fel kellene szerinte függeszteni a mobilitási tervet; újabb parkolóházakat követelnek és a P+R parkolók fejlesztését. A követeléseik között szerepel az is, hogy szüntesse meg a főváros az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat. "A kerékpáros város gondolata nagyon szép dolog, de Magyarországon és Budapesten ez nem tud és nem fog megvalósulni" – jelentette ki, és biztonságos kerékpárutakat kellene építeni, és nem a közlekedési főútvonalak áteresztőképességét kellene csökkenteni.

Meghirdették az "El a kezekkel a budapesti alsó rakpartoktól" programot is. "Bármit korlátozunk az alsó rakparton, Duna-parton, az a belső területeken fog forgalmi növekedést okozni, és természetesen az a cél, hogy a környezetszennyezés legyen kevesebb, az éppen ellenkezőleg fog megvalósulni, magasabb környezetszennyezés lesz" – mondta.

Azt is kérték, hogy a főváros tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását.

"Aztán van ez a generális kérésünk, hogy amikor a kormányzat valamiféle budapesti közlekedésszervezési projektbe fog, akkor mindenképpen kérjük a fővárost, hogy támogassa. Itt elsősorban a Duna-hidak építéséről van szó" – mondta Vereczkey Zoltán.

Még öt évet szerinte ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, valamint a megújuló energiát termelők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×