eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: YouTube/Speciálterv Építőmérnöki Kft.

Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon

Megjelent a döntés a Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben a mohácsi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat megépítésének kivitelezőjéről.

Mint arról az Infostart is többször beszámolt, az új átkelő és a hozzá csatlakozó utak kapcsolatot teremtenek az 51. számú főút és az M6-os autópálya között. Jelenleg itt csak komppal lehet itt átkelni a Dunán. A különösen nagy horderejű beruházást 2023-ban kis híján felfüggesztették, de végül zöld utat kapott.

A kivitelezésre a tendert az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) írta ki, a nyílt uniós eljárás 2023 szeptember elején indult el. A végső ajánlattételi határidő 2023. november 23. volt, de addig már zajlottak a területszerzések.

A kivitelezési pályázatok között érdemi verseny alakult ki és hárman is ajánlatot tettek az új mohácsi Duna-híd megépítésére, de

a nyertes a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. lett, amely a legolcsóbb ajánlatot tette: tartalékkeret nélkül nettó 294,96 milliárd forintért vállalja az új mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó feladatok kivitelezését

- vette észre a vg.hu.

A szerződéskötésre még várni kell, egyelőre a csütörtökön kezdődött és május 6-ig tartó moratórium van életben, ez idő alatt lehet megtámadni a közbeszerzési eljárás eredményét.

Az ÉKM a mohácsi Duna-híd és a csatlakozó, az 51 sz. másodrendű főút és az M6 autópálya közötti úthálózat kivitelezési feladatainak megvalósítását rendelte meg, amit három különálló, de párhuzamosan futó szakaszra bontottak.

Elsőként összesen 28,8 kilométernyi út fog elkészülni 2x1, illetve 2x2 sávon. Ennek része egy körforgalmú csomópont, három közúti híd, valamint kerékpárút levezetése az új Duna-hídról.

Ezt követően épül meg az országos közút részeként a Dunát keresztező új híd összesen 756 méter felszerkezeti hosszal.

Három eleme lesz, két ártéri híd és egy mederhíd. A hidak szerkezeti rendszerét kéttámaszú alsópályás acél ívhidak, zárt szekrény keresztmetszetű merevítőtartók és ívek adják ortotróp, vagyis egyenes állású acél pályalemezzel és kétoldali hálós elrendezésű felfüggesztéssel. A teljes szerkezeti magasság (tehát a híd pályaszine és a szerkezet alsó éle közé eső magassági méret) 2,75 méter és ami még fontos, hogy az új mohácsi Duna-hidat is 2x2 sávos osztott pályás keresztmetszettel építik meg, ráadásul kerékpárút-átvezetéssel.

Forrás: beruhazas.gov.hu/
Forrás: beruhazas.gov.hu/

Az utolsó beruházási rész során az előbb említett ártéri hídhoz csatlakozva egybefüggően 8,5 kilométer hosszban 2x2 sávos osztott pályás országos közút (főút) épül az M6 autópályáig. Ezen belül lesz együttesen öt darab új turbó körforgalom, egy iparvágányok és közút feletti műtárgy, egy iparvágány feletti háromnyílású műtárgy, egy iparterületi út feletti kéttámaszú műtárgy és egy 3,9 méter széles kerékpáros aluljáró-keretelem. Továbbá másik három kéttámaszú műtárgy és egy kéttámaszú kerékpáros műtárgy is.

A mohácsi lesz a 21. híd a Duna magyarországi szakaszán. A 20. a 92 milliárd forintos kalocsai Duna-híd, amely lényegében elkészült, várhatóan idén nyáron adják át.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
Tavaly már Indiában adták el a legtöbb elektromos háromkerekűt - Így zöldítené közlekedését a világ legnépesebb országa

Tavaly már Indiában adták el a legtöbb elektromos háromkerekűt - Így zöldítené közlekedését a világ legnépesebb országa

A világ legnépesebb országában, Indiában a légszennyezettség súlyos problémákat okoz, az országban találhatók a világ legszennyezettebb levegőjű városai. Emiatt is egyre sürgetőbbé vált India tiszta energiára való átállásának elindítása, amelynek egyik kulcsa a közlekedés elektrifikációja és az áramtermelés átállítása nem fosszilisenergia-alapú megoldásokra. Emellett a kritikus ásványi anyagok beszerzésének és újrahasznosításának stratégiai tervei is kulcsszerepet játszanak az ország energiaátmenetében.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×