Infostart.hu
eur:
387.12
usd:
330.45
bux:
109648.18
2025. december 19. péntek Viola
Drónnal készült felvétel - ágyazatrostáló géplánc dolgozik a győri vasútvonal felújításán Szárnál 2023. október 4-én. A felújítás idejére Bicske, Tatabánya és Budaörs térségében pótlóbuszjáratot állított forgalomba a MÁV.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Elárulták, hogy mennyit késnek a vonatok valójában

A MÁV új menetrendje apropóján Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese beszélt a vonatok késéséről és arról, hogy mikorra fejezik be az 1-es vonal felújítását.

Nyolcvan-nyolcvanöt százalékos a pontossági mutató, vagyis tíz vonatból nyolc kellő időben ér célba, kettő nem. Ez nyáron kicsit mindig rosszabb. Ráadásul erősen érinti a balatoni forgalmat, mert ott hosszú, egyvágányú vonalak vannak, ahol a vonatoknak félre kell állniuk a szembejövő szerelvény elengedése érdekében, amely, ha késik, akkor sajnos késik a félreálló vonat is, nincs menekülőút - mondta a vg.hu-nak Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

Azt is elismerte, hogy a késések évről-évre nőnek 1-2 százalékkal, amit részben a pályák romló állapota okoz, hiszen az elrendelt sebességkorlátozás mellett nehezebb tartani a menetrendet.

A másik ok természetesen a járműpark öregedése, hiszen romlik az üzemkészségük, megbízhatóságuk. Arról is beszélt, hogy szükség van "átfogó, rendszerszintű fejlesztésekre" mind a járművek, mind az infrastruktúra tekintetében.

Szóba került az 1-es vonal felújítása is. A vezető válasza szerint

A határidő december 9-e, és ezt tartjuk.

A munka azért iylen hosszú, mert "olyan vágányokat szeretnének ezen a szakaszon, amelyek évtizedekig problémamentesen használhatók".

Azt ígéri még az interjúban, hogy "jövő tavaszra a pályán az utolsó simítást is elvégezzük, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például a felsővezeték feszességének a beállítását. Amíg az egyik vágányon dolgozunk, addig a másikon lehet közlekedni.

Az új menetrend első napján mind a két vágány járható lesz a korábbi menetrend szerint.

Tudom, hogy az utasok számára minden egyes nap, ami ideiglenes közlekedési megoldással jár, kényelmetlenséget jelent, de műszaki szempontból ez az összességében 3 hónapnyi felújítás, kifejezetten feszes ütem".

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Döntöttek Brüsszelben Ukrajna pénzeléséről, kulcsfontosságú béketárgyalás a láthatáron – Háborús híreink pénteken

Döntöttek Brüsszelben Ukrajna pénzeléséről, kulcsfontosságú béketárgyalás a láthatáron – Háborús híreink pénteken

Az Európai Unió tagállami vezetői 90 milliárd eurós hitelfelvétel mellett döntöttek Brüsszelben, hogy 2026-ra és 2027-re biztosítsák Ukrajna finanszírozását. Az EU eredetileg a lefoglalt orosz vagyonból tervezte ezt megvalósítani, a terv azonban köddé foszlott konszenzus híján. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök hálájának adott hangot a lépés kapcsán, és az Ukrinform alapján kijelentette: "Ez jelentős támogatás, amely valóban erősíti ellenálló képességünket". A tengerentúlról is számíthat segítségre Kijev: Donald Trump aláírta azt a védelmi törvénycsomagot, amely 400 millió dollárnyi katonai támogatást nyújt Ukrajnának jövőre. Az amerikai elnök a béketárgyalásokat illetően arról beszélt az Ovális Irodában: "közel állnak valamihez", és reméli, "Ukrajna gyorsan lép". A hétvégén az amerikai delegáció Miamiban fog asztalhoz ülni az orosz féllel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×