eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Szeged, 2020. október 4. A Tisza felett átívelő Belvárosi híd, a háttérben a Fogadalmi templom tornyai. MTVA Fotó: Molnár-Bernáth László
Nyitókép: MTVA/Molnár-Bernáth László

Kínai gigaberuházás jöhet Szegedre, már folyik az előkészítés

Országos szinten is jelentős, kézzelfogható gazdaságélénkítéssel járó beruházásról folyik a tárgyalás Szegeden.

A kormány nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánította a projektet, a beruházókkal a szegedi városvezetésen túl Szijjártó Péter külügyminiszter tárgyal - írja a g7.hu. A portál korábban a kínai BYD beruházásáról hallott, az MFOR egy hétfőn megjelent cikke szerint pedig a vállalat elektromos buszokat fog gyártani.

Az oldal kérdésére Botka László, Szeged polgármestere megerősítette a beruházási szándékot, ám a beruházás érdekében nem árult el róla részleteket. Azt azonban leszögezte, hogy nem akkumulátorgyárról van szó, ellentétben a városban korábban elterjedt pletykával, amit egy ázsiai delegáció érkezése indított el.

Orbán Viktor miniszterelnök a múlt héten tárgyalt Kínában a senzeni BYD autógyár elnökével. Új megállapodásról nem jelentek meg részletek, de a portál úgy értesült, hogy

a kétoldalú külgazdasági tárgyalásokon egy kínai autógyár magyarországi építése is terítéken van.

A BYD a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, és jelentős európai terjeszkedést terveznek, akár két új gyárat is építenének európai uniós tagállamokban. A helyszínt még nem jelentették be, de Magyarország is a lehetséges beruházási célpontok között van. A kínai gyártó korábban úgy tervezte, hogy még 2023 végéig döntenek arról, hol épülhet autógyár.

A kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította,

és 21 milliárd forintot biztosított a szegedi ipari park kialakítására.

A szegedi közgyűlés júniusban zöld utat adott a beruházásnak, a területet átminősítették, és a fideszes képviselők szavazataival is felhatalmazta Botkát, hogy egy személyben hozhasson az ügyben halaszthatatlan döntéseket.

Egy nagyobb ipari park kialakítása már a 2017-ben aláírt Modern Városok Programban is szerepelt, az idei lezárás előtt azonban a kormány rábólintott egy 200 hektáros ipari park terveire, és az infrastruktúra-építés költségeit is vállalta. A helyszín a várostól északra, a Béketelep nevű rész közelében, közvetlenül az M43-as autópálya mellett lesz.

Ez alapvetően mezőgazdasági terület, jó minőségű földekkel, sok tulajdonossal és egy 130 hektárnyi egybefüggő területet bérlő nagyobb mezőgazdasági vállalkozással.

A portál úgy értesült az érintett földtulajdonostól és földhasználótól, hogy a kisajátítási eljárás már meg is indult, ám az előzetes értékbecsléssel sokan elégedetlenek.

Azzal, hogy a kormány a szegedi ipari parkot nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánította, megágyazott a gyorsított, leegyszerűsített engedélyezési eljárásoknak. A tulajdonosok már értesítést kaptak arról, hogy ősszel elkezdődnek az előzetes talajdinamikai vizsgálatok.

Botka László polgármester Szijjártó Péternek írt levelében azt írta, hogy a meg nem nevezett befektető beruházása várhatóan több mint 3000 munkahelyet teremt majd, és “a tervezett gazdasági övezet várható termelési volumene és technológiai színvonala jelentősen növelné a magyar gazdaság teljesítményét, versenyképességét, piaci erejét és exportpotenciálját, ami az egész ország számára jelentős és kézzelfogható gazdaságélénkítést eredményez”.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×