Infostart.hu
eur:
399.63
usd:
341.91
bux:
99841.88
2025. július 11. péntek Lili, Nóra
Railjet szerelvény a Keleti pályaudvaron 2015. március 24-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

MÁV: Nem kell átszállnia Bécsben a Magyarország felé tartó utasoknak

Viszont azoknak, akik Railjet-tel akarnak az osztrák főváros irányába utazni, érdemes a tervezettnél korábban induló vonatot választani.

A MÁV közleményében azt írták: az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása szerint október 2-től október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet xpress rövidebb útvonalon, csak Bécsig közlekedik.

A budapesti Keleti pályaudvarról 7.40 és 15.40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjetek csak Bécsig közlekednek - jelezték, hozzátéve: az utasok bécsi átszállással utazhatnak tovább a bajor főváros felé.

Annak érdekében, hogy utazók Bécstől a Railjettel tudjanak továbbutazni, azt javasolják, hogy

a Bécsbe eljutáshoz a tervezettnél egy órával korábban induló nemzetközi vonatot válasszák.

Jelezték: az Ausztria irányába szóló nemzetközi jegyek az érvényességi időn belül más vonatokon is igénybe vehetők, ha az utas a külföldi csatlakozás érdekében a korábbi vonattal utazna el. A korábbi vonattal utazók számára díjmentes helyfoglalást és kerékpárhelyjegyet - férőhelytől függően - biztosítanak.

Ha az utasnak valamely rövidebb útvonalon közlekedő Railjetre van helyjegye és aznapi vonattal szeretne elutazni az osztrák fővárosig, akkor Bécsig az új helyjegyet díjfizetés nélkül állítja ki a MÁV-START. Ha az utasnak nincs helyjegye az eredeti vonatra, viszont az azt megelőzőre szeretne helyfoglalást, akkor a helybiztosítás díját meg kell fizetnie - hívták fel a figyelmet.

Ha az átszállás miatt valaki a felajánlott korábbi eljutási lehetőség ellenére lemond az utazásáról, akkor számára kezelési költség nélkül visszatérítik a már megváltott nemzetközi jegy árát az utazás még meg nem tett szakaszára vonatkozóan - írták.

Közölték azt is, hogy a bécsi főpályaudvaron (Wien Hbf) segítik az utasokat az eligazodásban és az átszálláskor is.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a változás nem minden Bécsbe induló Railjetet érint: a Keleti pályaudvarról 6.40-kor Zürichbe és 17.40-kor Salzburgba induló járat teljes útvonalon közlekedik, továbbá a változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Münchenen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight közlekedését sem.

Közölték: Magyarország felé valamennyi Railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, az utasaiknak Bécsben nem kell átszállniuk.

Címlapról ajánljuk
Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

A klímaváltozás miatt egyre gyakoribbak lesznek a hétfőihez hasonló heves viharok – figyelmeztet Ürge-Vorsatz Diána. A CEU professzora, az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének alelnöke azt is hangsúlyozza: a folyamatot visszafordítani nem tudjuk, de a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításával meg tudjuk állítani a jelenlegi szinten.

Orbán Viktor péntek reggel: ha az EU felvenné Ukrajnát, háborúban állna Oroszországgal

A Kossuth rádióban kezdte a napot a miniszterelnök. Szólt az Ukrajnában sorozása után elhunyt magyar-ukrán kettős állampolgár tragédiájáról, aminek gyökerei a háborúhoz vezet vissza. A háborút felőrlő vérszivattyúnak nevezte, amelyben az oroszok nyerésre állnak, Ukrajna és Európa pedig elvesztette, még ha nem is vallja be. Elmondta, melyik Németországhoz szeretné, ha Magyarország hasonlítana, és szó esett az Otthon Start programról is, amelynek továbbfejlesztését is belengette az állami alkalmazottak számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.11. péntek, 18:00
Petőházi Tamás
a Gabonatermesztők Országos Szövetségének elnöke
Világszinten is különleges, okos autópálya-szakaszt adtak át Magyarországon

Világszinten is különleges, okos autópálya-szakaszt adtak át Magyarországon

Egyedülálló digitális rendszert helyeztek üzembe az M1-M7 autópálya közös szakaszán, amely valós idejű forgalomfigyeléssel és modellezéssel a jövő közlekedésének alapját képezi - közölte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépjárműtechnológia Tanszéke. A Budaörs mellett létrehozott intelligens infrastruktúra nemcsak a hazai közlekedésbiztonságot javítja, hanem nemzetközi szinten is kiemelkedő tesztkörnyezetet biztosít az önvezető technológiák fejlesztéséhez.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×