Infostart.hu
eur:
387.77
usd:
330.65
bux:
109300.83
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A MÁV-Start Zrt. korszerű Stadler Flirt vonatszerelvénye és tehervagonok a város pályaudvarán, amely Kelet-Magyarország központi fekvésű vasúti csomópontja.  MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

17 milliárdos vasúti beruházás Magyarországon

A Stadler svájci vasúti járműgyártó 17 milliárd forintos beruházással több mint 170 új munkahelyet hoz létre Szolnokon.

A beruházás nyomán csaknem 20 százalékkal bővül a vállalat termelési kapacitása, így már évente 750 kocsitestet lesz képes előállítani. A 17 milliárd forint értékű projektet az állam 4,8 milliárd forinttal támogatja, ezzel hozzájárulva 170 új munkahely létrejöttéhez, így a cég dolgozóinak létszáma megközelíti az ezret - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Magyarországon az ötezredik kocsitestet legyártó Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján.

Beszédében kiemelte, hogy a Stadler is jelentősen segítette azt, hogy tavaly minden nehézség ellenére is megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatás rekordja Magyarországon.

"Ez a beruházás is hozzájárul ahhoz, hogy az év végére meg tudjuk dönteni ismét a beruházási rekordot, hogy Magyarországon a teljes foglalkoztatás célkitűzése továbbra is gazdasági realitás legyen, s hogy a magyar exportteljesítmény idén tovább növekedjen" - mondta.

A vállalat mintegy 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, szerelvényei nem csupán több európai nagyvárosban vannak jelen, hanem az Egyesült Államokban is lehet Szolnokon gyártott metrókocsikkal közlekedni.

Szijjártó Péter rámutatott, hogy az újkori magyar vasúttörténetben a személyszállító motorvonatok 90 százalékát a Stadler gyártotta, és a hazai vonalakon utazók fele ilyen vonatra száll fel, főleg az elővárosi közlekedésben.

"Önök segítenek nekünk abban is, hogy a magyar közösségi közlekedés minél nagyobb része tevődjön át vasútra, melynek nyilvánvalóan két feltétele van. Az egyik, hogy ezt az utasok kulturált körülmények között tehessék meg, a másik pedig az, hogy megfelelő menetrend kerüljön kialakításra, ütemezetten, s minél gyakrabban járjanak a vonatok" - jelentette ki.

Szolnok, 2023. szeptember 12.
Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatósági elnöke (b) és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján 2023. szeptember 12-én. A Stadler svájci vasúti járműgyártó 17 milliárd forintos beruházással több mint 170 új munkahelyet hoz létre Szolnokon.
MTI/Mészáros János
Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatósági elnöke (b) és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján 2023. szeptember 12-én. A Stadler svájci vasúti járműgyártó 17 milliárd forintos beruházással több mint 170 új munkahelyet hoz létre Szolnokon. MTI/Mészáros János

A svájci beruházói közösséget méltatva emlékeztetett, hogy ezek a vállalatok több mint 30 ezer embernek adnak ma munkát Magyarországon.

(A nyitókép illusztráció.)

Címlapról ajánljuk

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Hiánypótló piacfelmérés érkezett: kiderült, mennyibe kerül ma egy energiatároló, és megéri-e beruházni

Hiánypótló piacfelmérés érkezett: kiderült, mennyibe kerül ma egy energiatároló, és megéri-e beruházni

Az akkumulátoros energiatárolás gazdasági környezete az elmúlt néhány évben drámai fordulatot vett: a nemzetközi projektek tapasztalatai alapján a nagyobb, vállalati méretű tárolói beruházások bekerülési költségszintje mára olyan tartományba süllyedt, amely mellett piaci alapon is értelmezhetővé válik a megtérülés. Ugyanakkor a finanszírozhatóság továbbra is kulcskérdés marad, így korántsem mindegy, hogy a beruházók milyen árkörnyezetben és üzleti modellek mentén vágnak bele egy-egy energiatárolói projektbe – ennek jártunk most utána.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×