A flottához időközben csatlakoznak a Sió-csatornán történő szállításban közreműködő dunai hajók. A konvoj megbontása után a hajók átzsilipelnek a Sió-csatornára és onnan folytatják 121 kilométeres útjukat a Balaton felé. A csatornán az új hajók már egyesével, vontató- és tolóhajók segítségével fognak tovább haladni, ami összességében közel 20 járműves álló flottát jelent – olvasható a Balatoni Hajózási Zrt. közleményében.
A Bahart emlékeztet, hogy a rendszerváltás óta nem érkezett új komp és katamarán a Balatonra. A korszerű és kényelmes hajók nemcsak turisztikai szempontból jelentősek, hanem a helyi közlekedésben is fontos szerepet játszanak majd. Segítségükkel a balatoni lakosok is könnyebben közlekedhetnek a két part között.
A két új komp a Szántód és Tihany nevet kapja, a két új katamarán pedig Balaton és Tomaj néven fog forgalomba állni.
A Balatoni Hajózási Zrt. a Magyar Turisztikai Ügynökség közreműködésével építtetett két új személyhajója és két kompja a komáromi hajógyárban készült el 2021-ben. Az új hajók vízre bocsátása és üzempróbája a hajógyárban megtörtént és szállításra előkészített állapotban várták, hogy a Balaton vízállása, valamint az időjárás lehetővé tegye a vízi szállítást.
Idén a Balaton elérte a 120 cm-es szabályozási szintet, sőt meg is haladta azt, így a szállító hajók elindulhattak. Az összetett logisztikai feladatban a komáromi hajógyár, az Országos Vízügyi Főigazgatóság és Kirendeltségei, valamint a Bahart munkatársai vesznek részt.