eur:
400.37
usd:
365.91
bux:
73962.16
2024. október 10. csütörtök Gedeon
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a felújítás alatt álló Blaha Lujza téren tartott sajtótájékoztatón 2021. szeptember 18-án. Ettől a naptól ismét bővített forgalmi kapacitással használhatják a fővárosban a Rákóczi út-Nagykörút csomópontot az autóval közlekedők.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Egy-két tragikus állapotú, budapesti felüljáró sorsa már eldőlt

A tervezettnél pár héttel később, március 10-én kezdik meg a népligeti felüljáró állapotfelmérését. A főpolgármester kabinetfőnöke szerint nem ez az egyetlen felüljáró Budapesten, amit szükséges lenne felújítani.

"Február 20-án megkapta a munkaterületet a kivitelező. Március 3-tól kezdődik az ideiglenes forgalmi rend kialakítása, és várhatóan március 6-tól indul el az érdemi munka. Addig a közlekedők még nem érzékelik a változásokat, a kivitelező felkészül, a felüljáró környékén készítenek elő munkálatokat" – mondta el az InfoRádiónak Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a népligeti felüljáróról.

A felmérés ahhoz szükséges, hogy lássák, milyen állapotban van a felüljáró. A munkálat kezelője a Budapest Közút. Balogh Samu szerint a rendelkezésre álló információk szerint

minden közlekedő biztonságosan mehet a felüljárón.

A felüljáró jövőjének meghatározásához ugyanakkor szükséges egy nagyobb vizsgálat, ahol két hossztartó gerendát bontanak ki belőle, elszállítják, és egy laboratóriumban tesztelik. Ott derül ki, hogy milyen teherbíró képességei vannak. Ebből határozható meg a felüljáró jövője, és hogy van-e lehetőség felújításra, állagmegóvása, vagy a szerkezet már nem képes elviselni a terhelést.

Mint korábban arról az Infostarton beszámoltunk, a Nyugati téri felüljáró lebontása is tervben volt, az állam azonban azóta visszavonta a támogatást, és nem veszi igénybe ezt az uniós forrást.

"Ez nagyon szomorú, nemcsak a budapestiek, hanem az agglomerációban élők számára, hiszen sok tízezer ember használja, akiknek ez segített volna" – mondta Balogh Samu.

A felüljáró sorsáról még a projekttől függetlenül hozott döntést a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a volt főpolgármester, Tarlós István idején. Ekkor határozott arról a főváros és a kormány, hogy nem javasolja a felüljáró megtartását. Tehát abban egyetértés van a kormány részéről, hogy

hosszú távon a Nyugati téri felüljáró helyett a villamosvonalat kéne visszaépíteni,

ezt kívánja elkezdeni tervezni a főváros a következő években.

A Flórián téren is évekkel ezelőtt szóba került a felüljáró felújítása. Ennek kapcsán Balogh Samu azt mondta, számos felüljáró vár felújításra, éves szinten legalább tízmilliárd forint hiányzik a büdzséből, amivel csak szinten lehetne tartani a fővárosi felüljárókat és hidakat.

Úgy véli, "a főváros kivéreztetése" eddig nem látott mértékeket öltött, így ezek az állapotok leromlanak. Ahelyett, hogy rendszeres karbantartással állagmegóvó felújítással fel lehetne újítani ezeket a műtárgyakat, nagyobb és költségesebb felújításokra lesz szükség később. A kormányzati politika miatt a nagyon költséges beruházások nem tudnak időben elkészülni.

Balogh Samu hangsúlyozta: a baleset elkerülése érdekében minden olyan eshetőséget kizár a Magyar Közút, hogy abból veszélyhelyzet álljon elő.

A népligeti felüljáró esetében már évek óta vannak olyan forgalom- és súlykorlátozások, amik érintik a felüljáró szerkezetét.

"Ez történik akkor, amikor a kormány nem biztosítja ezeket a forrásokat a főváros számára" – mondta Balogh Samu.

Megjegyezte: érdemes megnézni, hogy a népligeti felüljáró környékén kétoldalt egy-egy stadion áll, melyek beruházási költségéből legalább hússzor fel lehetett volna újítani a népligeti felüljárót. Mint mondta, a Budapest Közút csak akkor ad forgalomhasználati engedélyt mindent felüljáróra és hídra, ha az biztonsággal használható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A hurrikán fogságában a magyar csillagász
Kiss László Orlandóból jelentkezett

A hurrikán fogságában a magyar csillagász

A szélnél is sebesebben terjednek az álhírek a Floridában pusztító hurrikánról – mondta az InfoRádióban Kiss László csillagász. A HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont főigazgatója Orlandóban egy szállodában vészelte át a hatalmas vihart.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.10. csütörtök, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Naponta 185 millió eurót kell Európának villamosenergia-hálózatfejlesztésre költenie 2050-ig

Naponta 185 millió eurót kell Európának villamosenergia-hálózatfejlesztésre költenie 2050-ig

Az EU Fit for 55 kezdeményezése miatt az energetikai szektor talán minden másiknál is sokkal többet kell, hogy tegyen az elkövetkezendő években, elképesztő mértékű forrásokra van szüksége a célok teljesítéséhez. A cél megvalósításához évi 260 milliárd eurónyi előzetes beruházásra lesz szükség az energiaszektorban, Az európai hálózatok fejlesztéséhez az éves beruházásokat a jelenlegi 33 milliárd euróról 2050-ig 67 milliárd euróra kell növelni, ami napi szinten 185 millió eurót jelent. Az E.ON tervei között 34 milliárd euró hálózati beruházás szerepel az európai régióban, ami napi szinten 23 millió eurós kiadással jár. Guntram Würzberg, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatójának előadása a Portfolio Energy Investment Forumon. 

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×