Továbbra sincs döntés a Népligeti felüljáró jövőjéről – derül ki a Budapest Közút Zrt. vg.hu-nak küldött válaszaiból. A fővárosi cég azt írta a portálnak: a híd szerkezetéről végzett vizsgálat eredményei még nem ismertek.
A 45 éves budapesti híd vizsgálata több mint öt hónapja tart. Eredetileg nyár közepére ígérték, hogy feloldják a bevezetett korlátozásokat, de a határidő csúszik. Így tehát továbbra is fennmarad a felüljáró részleges lezárása, vagyis a hídon a centrum irányában változatlanul csak egy forgalmi sávon lehet közlekedni kettő helyett, miután a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban a Pénzverde előtti résznél nem lehet használni.
Eredetileg arról volt szó, hogy a korlátozás csak júliusig lesz érvényben. A megváltozott forgalmi rend várható időtartamáról a Budapest Közút csak annyit írt, hogy
később tud tájékoztatást adni, addig türelmet kért.
A helyzet tömegeket érint, hiszen a Népligeti felüljáró, illetve az alatta lévő kereszteződés Budapest egyik legforgalmasabb útszakasza. A becslések szerint az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozása felett átívelő híd napi forgalma hozzávetőlegesen 15 ezer jármű irányonként. Vagyis 24 óra leforgása alatt a hídon mintegy 30 ezer jármű halad át. A zárás csak a befelé tartó közlekedést sújtja, így ennek a mennyiségnek nagyjából a fele szenvedheti el leginkább, hogy az egyik sáv kiesik a Népligeti felüljárón.
A vg.hu szerint a gyakorlat azt mutatja, az Üllői úton észak felé tartó forgalom egy része a felüljáró helyett a Könyves Kálmán körúton folytatja útját. Az Üllői úton a reggeli és a délutáni csúcsban lehet számítani nagyobb sorképződésre, a forgalom lassulására. Ugyanakkor a Budapest Közút aláhúzta: folyamatosan nyomon követi a forgalom alakulását a felüljárón, és
tapasztalataik szerint a sávlezárás nem okozott komolyabb fennakadást az érintett szakaszon.
A nettó 185 millió forintba kerülő felmérés arra a kérdésre keresi a választ, hogy el kell-e bontani a Népligeti felüljárót, vagy sem. Ennek kiderítése érdekében eltávolítottak két kiválasztott hossztartó gerendát, ezek átfogó műszaki vizsgálatát és a szabaddá vált szerkezeti elemek ellenőrzését végzik.
Ha a vizsgálat alapján a felújítás nem jó megoldás, akkor megszüntethetik a felüljárót. Mint arról korábban az Infostarton írtunk, a lebontás mellett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is érvelt, és pontokba foglalta, miért nincs szükség a népligeti felüljáróra.
A kiemelt közlekedési szerepű hídon mindenesetre a Budapest Közút tájékoztatása szerint biztonságosan lehet közlekedni az érvényben lévő súlykorlátozás figyelembevételével: a 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át rajta, a BKK által üzemeltetett buszok esetében pedig a 19 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik a tilalom.