„A hidászok köszönik szépen, túlélték a Covidot, a járvány alatt is dolgoztak rendületlenül” – fogalmazott érdeklődésünkre Sitku László. A Hidászokért Egyesület vezetője szerint az építőipart nem gátolta olyan mértékben a pandémia, munkájuk pedig akad bőven, hiszen jelen pillanatban 576 híd van az országban előkészítés-kivitelezés szakban.
Ezért is aposztrofálják a mostani időszakot
a hídépítés aranykorának, ami a második világháborús újjáépítési dömpinghez mérhető:
mások mellett négy Duna-híd épül, illetve esik át felújításon, miközben öt-hat Tisza-híd is készül.
Ami a fővárosi projekteket illeti, Sitku László ismertette: a Lánchíd felújítása gőzerővel zajlik, ami során az elöregedett és szétrohadt pályaszerkezetet újra, acélból készültre cserélik, valamint teljes korrózióvédelemmel látják el az építményt. Közben a Rákóczi híd mellett folyik a vasúti beruházás: a leendő háromból már a második felszerkezet is megépült, ennek átadása decemberre várható.
Folyamatban van a Galvani utca magasságába tervezett új Duna-híd tendertervének összeállítása, valamint a Gubacsi híd mellett épülő új hídszerkezet előkészítése. Hamarosan pedig kezdetét veheti a Kelenföld–Ferencváros vasútvonal háromvágányúsítása, amelynek keretében híd épülhet a Soroksári út fölött – sorolta a szakember.
Országos szintre áttérve a Hidászokért Egyesület vezetője megemlítette a Paks–Kalocsa Duna-híd építését, az M44-es lakitelki Tisza-hídját (ami a befejezéséhez közeledik), az M4-es felhagyott szakaszán a jövő év elejére elkészülő híd átadását, továbbá a tokaji Tisza-hidat, aminek a szélesítése, a pályaszerkezet javítása zajlik egy kerékpárút-átvezetéssel egybefűzve.
Tehát
három Tisza-híd van a „célállomás” közelében
– jegyezte meg zárásul.