eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Nyitókép: magyarepitok.hu

Új Duna-hidat építenek a most lebontott Déli összekötőből

Az óbudai Főtér és a Hajógyári-sziget között kezd új életet a híd egy része.

Jelenleg zajlik a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése és bővítése, és a régi híd déli oldali pályájának budai szakaszát használják majd fel a Hajógyári-sziget új hídjánál – írja a magyarepitok.hu. A Budapest Fejlesztési Központ Nzrt. mint a déli körvasút projekt összefogója hamar lehetőséget látott a bontás ellenére is nagy értékű szerkezet funkcióváltó újrahasznosításában.

A Déli összekötő vasúti hídon nemcsak a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, hanem kettőről háromvágányosra bővül a déli körvasút. A kivitelezés során először az északi, majd a déli hidat bontják el; a nyolc hídszerkezetet egyesével, vízi úton szállítják a kivitelező Duna Aszfalt Zrt. csepeli telephelyére, ahol nagy részét feldarabolják.

Az egyenként 97-98 méter támaszközű, nagy fesztávú, jelentős teherbírású, rácsostartós, alsópályás hídelemek azonban még alkalmasak lehetnek utó-, illetve újrahasznosításra, kisebb terheléssel gyalogos-kerékpáros folyami átkelőként vagy felüljáróként, esetleg kis forgalmú közúti kapcsolatként még évtizedekig szolgálhatnak a fővárosban.

A régi Déli vasúti híd déli oldali pályájának budai oldal szakaszát ezért

vízi úton szállítják el a Hajógyári-sziget déli végére és ott, a meglévő közúti – úgynevezett H-híd – mellett építik be.

Ezen a helyszínen a gyalogos-kerékpáros kapcsolat igénye az óbudai főtér és a sziget között már évtizedek óta fennáll és számos megoldási javaslat készült rá.

A szigeti oldalon az ipari örökség épületeinek terét éri el a híd. A budai oldalon a Zichy-kastély hiányzó épülettömbjének helyén érkezik le a HÉV felett átfutó gyalogoshíd. A lejárat az épületegyüttest kiegészítő, belső udvart képező függőkertszerű kialakításával az óbudai épületegyüttes szerves elemévé válik.

A kétszintes híd egyszerre ad kapcsolatot

  • utcaszinten a kerékpárosok HÉV menti nyomvonala számára,
  • a felső szinten pedig közvetlen gyalogos összekötést az óbudai főtér, a múzeumi együttes és a Hajógyári-sziget déli, fejlesztési lehetőségeket magában rejtő területe között.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója posztja a témában:

Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×