eur:
399.13
usd:
366.85
bux:
87856.45
2025. március 14. péntek Matild
Nyitókép: BKK/Nyirő Simon

Újabb lezárás a Lánchíd felújítása miatt

Július 1-jén, csütörtökön kezdik építeni a budai oldalon a toronydarut, amely majd a hídelemeket mozgatja a Lánchíd-felújítás során. A szállítási munkák miatt a Halász utca és a Döbrentei tér között éjszakai forgalomzárásra kell számítani.

Újabb jelentős munka indul a Lánchídon és környezetében. A budai oldalon csütörtökön kezdik felállítani és összeszerelni a toronydarut, amelyet a kivitelező A-Híd Zrt. az építkezés kiszolgálására használ. Az átkelő felújítása során a pesti és a budai oldalon is egy–egy daru működik majd, amely a hídelemeket mozgatja.

Az összeszerelésre váró toronydaru 12 tonna teherbírású, horogmagassága 29,75 méter – vagyis ilyen magasra tud emelni –, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki. Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítik, ezek tömege 100 tonna. A pesti oldali toronydaruhoz hasonlóan ennek is cölöpözni kellett az alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a szerkezet terhelését.

Közben már épül a hídon végigvezető sínpályarendszer, amelyen a Lánchídra telepített két bakdaru közlekedik majd, a középső medernyílásban pedig készül a láncok korrózióvédelméhez szükséges állványzat. Megkezdődött továbbá a járdaszegélyek bontása is.

A felújítási munkákhoz használt gépek beszállítása miatt július 1-jén, csütörtök este 22 órától másnap reggel 6 óráig lezárják a Budai alsó rakpartot a Halász utca és a Döbrentei tér között, majd másnap, péntek este 22 órától reggel hatig ismét forgalomzárásra kell számítani az útszakaszon – tájékoztatott a BKK.

Ütemezetten haladnak a munkák

A közlekedési központ közleményében felidézi: május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak, elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án, szerdán hajnali négy órakor teljesen lezárták a hidat és annak környezetét a gyalogos és közúti forgalom elől. Június 25-én, pénteken egy másfél mázsás török kori ágyúgolyó kiemelésével zárultak a víz alatti munkák.

A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A pesti rakpart átépítése, a Lánchíd felújítása és a Blaha Lujza tér hamarosan kezdődő átalakítása változást hoz a fővárosban közlekedők életébe – emeli ki a társaság.

Címlapról ajánljuk
Rajnai Gergely a béketárgyalásokról: minden ütőkártya az USA kezében van, az EU és Ukrajna partvonalra került

Rajnai Gergely a béketárgyalásokról: minden ütőkártya az USA kezében van, az EU és Ukrajna partvonalra került

Az Egyesült Államok nem erőltetné a tűzszüneti javaslatot, ha a színfalak mögött már nem született volna valamilyen előzetes megállapodás a felek között, vagyis az amerikaiak vélhetően többet tudnak arról, konkrétan milyen feltételekkel menne bele az egyezségbe Oroszország – mondta az InfoRádióban a Méltányosság Politikaelemző Központ vezető elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.14. péntek, 18:00
Zsigmond Gábor
a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója
Pattannak a tőzsdék Amerikában, történelmi döntésre ralizik a DAX

Pattannak a tőzsdék Amerikában, történelmi döntésre ralizik a DAX

Dübörög a vámháború, ez pedig a tőzsdéken is érezteti hatását. Tegnap az amerikai vezető részvényindexe ismét nagyobb eséssel zártak. Ezt követően Ázsiában ma reggel emelkedést láthatunk, és Európában is jó hangulatban telik a kereskedés. Dél körül nagyot ugrott a német tőzsde és az euró, miután a német kormánypártok megállapodásra jutottak az államadósság jelentős növeléséről szóló tervről. Eközben Amerikában is tart már a kereskedés, a vezető indexek pedig a Nasdaq vezetésével felpattantak. Piacmozgató gazdasági események szempontjából különösen a Michigan-i Egyetem délután érkező fogyasztói bizalmi indexére ajánlott figyelni. Az index legutóbb az inflációs várakozások komoly megugrását mutatta.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×