eur:
410.89
usd:
392.2
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Itt a MÁV és a Volán első közös átszállójegye

A MÁV–Volán-csoport közös stratégiai irányításának lehetőségeit kihasználva április 21-től vezet be közös jegyet, amely fontos lépés a tarifaközösség felé. A közlekedési társaságok – az Innovációs és Technológiai Minisztérium jóváhagyásával – új ajánlatukkal, Polgár, valamint Tiszaújváros térsége és a főváros között gyorsabb és kiszámíthatóbb eljutási lehetőséget tudnak biztosítani az utasok részére. Az új, közös jegy a vonat-busz átszállójegy nevet kapta.

A Volánbusz a menetrendi kínálata átalakításával Nyíregyháza és Eger között kétóránként interregionális buszjáratokat közlekedtet. Ezekkel biztosít csatlakozást Mezőkövesden a Budapest felé, illetve felől közlekedő Hernád–Zemplén InterCity vonatokra, ezáltal az eddigi napi egy pár közvetlen buszjárat helyett lényegesen kedvezőbb és minden eddiginél gyorsabb, gyakoribb eljutási lehetősége nyílik a Polgár és Tiszaújváros térségében lakóknak a fővárosba vagy a fővárosból az érintett térségbe – olvasható a mavcsoport.hu-n.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az új jegytípus bevezetésével összefüggésben elmondta, hogy a MÁV–Volán-csoport – a kormányzati szándékoknak megfelelően – az összehangolt, hatékony forgalomirányítás, utastájékoztatás, jegyértékesítési rendszer és menetrend bevezetését tűzte ki célul. Hangsúlyozta: a közös stratégiai irányítás megteremtése teszi lehetővé, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési alágazat szolgáltatási színvonala, a városi és elővárosi gépjárműforgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.

A közlekedési szolgáltatók az együttműködés révén már több közös ajánlatot vezettek be: a MÁV mobilalkalmazása 2020 nyarán bővült a Térségi és városi jegyek menüponttal, melyből már megválthatók a szegedi 24 és 72 órás napijegyek és bérletek, továbbá a Volánbusz egyes székesfehérvári, nagykanizsai, zalaegerszegi, siófoki, várpalotai, pápai és szolnoki helyi buszbérletei és menetjegyei is. Az elnök-vezérigazgató emlékeztetett továbbá: a vonat-busz átszállójegy bevezetése a teljes tarifaközösség felé vezető fontos lépés,

a tervek szerint 2022-től egyfajta bérlettel vagy jeggyel is lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön.”

A vonat-busz átszállójegyet azon utasoknak ajánlják, akik az érintett Volánbusz járatokról Mezőkövesden IC-vonatra átszállva utaznak tovább vagy az InterCity-ről Mezőkövesden autóbuszra váltanak – tette hozzá Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója, és kifejtette: „Az érintett térség lakosságszáma meghaladja a 40 ezer főt, akik számára a fővárosba történő utazás nemcsak gyorsabbá, hanem egyszerűbbé és olcsóbbá is válik. A jegyet vásárlók mindennapi utazásaik során megtapasztalhatják a MÁV–Volán-csoport nyújtotta komplex utazási szolgáltatás előnyeit, hiszen az átszállójegy megvásárlásával nem csak kedvezőbb áron utazhatnak, de az autóbusz és vonat közötti átszállás során sem kell időt vesztegetniük újabb jegy vásárlására. Ezzel tovább mérsékelhető a menetjegyváltással járó személyes kontaktusok száma is, ami a jelenlegi járványhelyzetben különösen előnyös.”

Az átszállójegyet a MÁV-Start internetes jegyváltási felületén, a megújult Elvirán és a MÁV applikációban lehet megvásárolni a vasúti menetjeggyel együtt.

Az így váltott átszállójegy ára 10 százalék kedvezményt tartalmaz, és a MÁV-Start járataira alkalmazható valamennyi kedvezmény igénybe vehető, a Volánbusz járataira pedig a szociálpolitikai kedvezmények érvényesíthetők. A jegyek visszaváltása egységesen a menetjegyen szereplő indulási idő előtt legkésőbb 60 perccel korábban lehetséges.

Az új ajánlat megbízható csatlakozást nyújt azáltal, hogy a MÁV-Start és a Volánbusz üzemirányítása figyelemmel követi a járatokat. Az autóbuszok a vonatok esetleges késésekor legfeljebb 30 percet várakoznak a vonatról átszálló utasokra. Ellenkező irányban, Budapest felé menetrend szerint 12 percük van az utasoknak az átszállásra.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×