eur:
394.89
usd:
370.61
bux:
65271.55
2024. április 19. péntek Emma
Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója a nosztalgiajárművekből összeállított Mikulás HÉV-szerelvény sajtótájékoztatóján a H5-ös HÉV-vonal Batthyány téri végállomásán 2018. december 6-án. Ezen a napon és december 11-én Mikulás HÉV-szerelvény közlekedik a Batthyány tér és Szentendre között.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Vitézy Dávid: a Galvani híd a belvárosnak új lehetőség

Elévágna a Budapest Fejlesztési Központ a fővárosi agglomerációba költőzők második autója megvásárlásának.

A Galvani híd lehetőséget ad Budapest belvárosa élhetőségének javítására, ennek kiaknázása nem függ a dugódíjtól, anélkül is elérhető - mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója a Népszava szombati számában megjelent interjújában.

Vitézy Dávid rámutatott, egyelőre nem az autók számának csökkentése a reális cél, csupán a növekedés megállítása.

Ha igaznak bizonyulnak az előrejelzések, akkor

az elkövetkező évtizedben debrecennyi ember költözik a fővárosba és az agglomerációba.

Ha ehhez mindenki megveszi az első és a második autót, akkor Budapest közlekedhetetlenné válik - mondta.

Vitézy Dávid kiemelte: ennek a trendnek a megfordítására készül a BFK, többek között a budapesti agglomerációs vasútfejlesztési stratégiával.

A fővárosnak járó európai uniós forrásokról szólva azt mondta: Budapest és a régió nem lehet vesztese a következő ciklusnak. Egyelőre

nincsenek végleges projektlisták,

így korai arról beszélni, hogy mire mennyi jut - tette hozzá.

"Azt számonkérni a kormányon, hogy miért nem az önkormányzat dönt arról, hogy a közlekedési nagy projektekre mennyi uniós forrás jut, tévút. Erről mindig is az aktuális kormányok döntöttek, akár Gyurcsány Ferenc vezette, akár Bajnai Gordon, akár Orbán Viktor" - fogalmazott Vitézy Dávid megjegyezve: ez minden uniós tagállamban így van.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×