INFORÁDIÓ
2021. szeptember 21. kedd
Máté, Mirella

fürjes balázs

galvani híd

budapest

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, a bírálóbizottság elnöke beszél a Budapest Déli Városkapu nemzetközi tervpályázat eredményhirdetésén a Budapesti Városháza dísztermében 2018. december 19-én. A Duna, a Rákóczi híd, a Könyves Kálmán körút, a Soroksári út és a Weiss Manfréd út által határolt, mintegy 135 hektáros területen 12 ezer egyetemi hallgatónak szánt diákváros, valamint nemzetközi rangadók megrendezésére alkalmas sportlétesítmények épülnek.

Fürjes Balázs: a Galvani híd a megoldás része

Infostart

Az új híd és a kapcsolódó úthálózat nem növeli, hanem összességében csökkenti a budapesti autóforgalmat.

A külső kerületekből, az agglomerációból naponta egymillió ember érkezik a belső városrészekbe. Ezt kell oldani jobb tömegközlekedéssel, P+R parkolókkal, a hiányzó peremhidak, körutak megépítésével – írta a Twitteren Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Ebben bemutatják a www.ujdunahid.hu honlapon indított kérdőíves felmérés eredményét. a válaszadók

  • 84 százaléka egyetért a villamos szükségességével,
  • 90 százaléka a kerékpárút kialakításával,
  • 84 százaléka a széles járdák megvalósításával,
  • 86 százalékuk pedig az út menti zöldsávok kialakítását is támogatja

Fürjes Balázs megosztott egy videót is a fejlesztésről.

A Budapest Fejlesztési Központ videója szerint Galvani híd és a kapcsolódó úthálózat nem növeli, hanem összességében csökkenti a budapesti autóforgalmat (az autók által megtett összes járműkilométert) annak köszönhetően, hogy a külső kerületek közötti, nagy kerülőkre kényszerített autóforgalom közvetlen átjutási lehetőséget kap a Dunán. A számítások szerint az új híd – a főváros hatáskörébe tartozó belvárosi forgalomcsillapító intézkedések feltételezése mellett, de azok hatásán túl – Budapest és térsége közúthálózatán a külső kerületek közötti utak rövidítésével 2025-ben a közúti forgalmat mintegy 100 000 járműkilométerrel, míg 2040-ben már 170 000 járműkilométerrel csökkenti naponta. Ennek hatása olyan, mintha Budapesten belül naponta 14 000 gépkocsi egyáltalán el sem indulna.

Nyitókép: MTI
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018