Emberemlékezet óta nem kezdődött el így tanév, fogalmazott Kökéndy Ákos, aki szerint mindenkiben egyfajta furcsa, gyanakvó, „most mi lesz” érzés van. Mint fogalmazott, ezt nem a félelem, inkább a bizonytalanság okozza, de egyáltalán nincs rossz hangulat és aggodalom a pesthidegkúti intézményben.
Az már két nap után is látszik, hogy
az egyik fontos járványvédelmi szabály betarthatatlan az iskolákban
– tette hozzá az igazgató. „A piciknél abszolút nem életszerű, hogy tartsák a távolságot, de az egymással jóban lévő nagyobb gyerekeknél sem törekszünk erre, mert nem tartom betarthatónak” – fogalmazott.
Kökéndy Ákos szerint most a szülők, a diákok és a tanárok számára a bizonytalanság a legrosszabb.
Nagyon nem szeretnék például, hogyha néhány hét múlva ismét át kellene állniuk a digitális oktatásra,
még akkor sem, ha tavasszal jól begyakorolták. „Utáljuk és nem akarjuk csinálni” – jelentette ki a szakember, aki szerint nem is szabad ezzel momentán foglalkozni. Az év elejével igyekszik minél több témát „megpendíteni”, minél több dologba belefogni a kollégáival, hogy ha mégis beütne az elzárás, akkor legyen mire alapozva folytatni a munkát. Vagyis, hogy ne a nulláról, érintkezés nélkül kelljen belevágni a dolgokba, amitől egyébként ódzkodna.
Az igazgató nagyon fontosnak tartja, hogy a pedagógiai munkában és általában az iskolai életben most ne a Covid-19 betegségről szóljon minden. Mint fogalmazott, érdekesen kell tanítani,
olyan témákat tárva a diákok elé, ami „szíven üti” őket, így óhatatlanul a háttérbe fog szorulni az az aggodalom, amivel esetlegesen az iskolába érkeztek,
ami netán a reggeleiket és a délutánjaikat beárnyékolja. Kökéndy Ákos ugyanakkor elismeri, hogy ez egy nagyon nehéz feladat, miután az iskola nem egy szórakoztatóipari cég, ahol „készenlétben állnak a petárdák”. Megjegyezte, ő maga egy olyan témával állt elő, ami teljes mértékben meglepte az osztályát. „Ha egy nagyon izgalmas szöveggel foglalkozunk, akkor nem a Covidról fognak gondolkodni, hanem az élet és a halál, vagy az erőszak és a szelídség ellentétén. Innentől kezdve már sokkal könnyebb azzal is megbirkózni, ami a vírus kapcsán felmerül mint kérdés” – magyarázta.
Mindazonáltal a gyerekeknek, a hatévesektől a tizennyolc évesekig érvényes kérdéseik vannak a vírusról, amiket a tanároknak egységesen, a korosztálynak megfelelő szinten meg kell tudniuk válaszolni, mondta az InfoRádióban Kökéndy Ákos, a Pesthidegkúti Waldorf Iskola igazgatója.