Egy, a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából, a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével készült elemzés szerint a hamarosan véget érő nyári szezon hajrájában
3000-rel több közösségi médiatartalom született a nyaralásokkal kapcsolatban, mint az előző év nyarának végén,
felhasználói oldalról pedig az utazások tervezése és az élménybeszámolók generáltak aktivitást az interneten.
Még sokan fognak útra kelni – szemlézi a Magyar Nemzet –, szeptember elejéig a Lounge által frissen megkérdezettek több mint 60 százaléka tervezi felhasználni a szabadnapjait belföldi utazásra, kikapcsolódásra.
A nyaralás, mint slágertéma a keresőoldalak vezető kifejezése a szezon véghajrájában.Az elmúlt héten például a hétvégi programokkal, strandolással, nyaralással kapcsolatos említések határozták meg a hét top beszédtémáit az online térben, ami abból is jól látszik, hogy a fürdőélménypontok érdeklődési említésszámai megnövekedtek.
Kiemelkedő volt az érdeklődés a debreceni Aquaticum Mediterrán Élményfürdő, a budapesti Gellért fürdő és a Miskolctapolcai Termál- és Barlangfürdő iránt – emelete ki a rapid kutatás. Megállapították továbbá, hogy
megdönthetetlen módon a Balaton továbbra is a legkedveltebb nyaralási úti cél hazánkban,
amit a tó körüli színes programlehetőségek tesznek még vonzóbbá. Az elmúlt napokban a térségen belül Keszthelyről és Tihanyról esett a legtöbb szó az interneten, míg a Tiszta-tó strandját az abádszalóki vízi sport és szálláslehetőségek kapcsán említették sűrűn.
Más itthoni élménypontokon is felfutott az érdeklődés. Budapesten például a Terror Házát látogatják sokan, míg vidéken egyebek mellett Paloznak sem panaszkodhat látogatóhiányra, Dobogókőt pedig főként a nordic walking-túrák miatt keresik fel. Szentendre pedig eleve kiemelkedő számú internetes bejegyzést generáló település – mutat rá egyebek mellett a Lounge.