Infostart.hu
eur:
386.85
usd:
329.66
bux:
109927.57
2025. december 19. péntek Viola
Tilosban parkoló személyautó kerékbilinccsel rögzített kerékkel egy belvárosi utcában. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Fellélegezhetnek a budapesti autósok, vége a büntetésnek

Csökkent a szabálytalan járművek elszállítása és az autósokkal szembeni helyszíni bírság 2019-ben, sőt a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság beszüntette a kerékbilincselést. Mostantól csak nagyon szükséges esetben büntetnek.

„Az intézkedési statisztikáink, illetve a tapasztalataink alapján megállapítható, hogy a járművezetők magatartása kismértékű javulást mutat a fővárosi közlekedésben, valamint a parkolási kultúrában” – felelte a Vezess kérdésére a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI). Az autósportál arra volt kíváncsi, hogy alakult Budapesten a büntetési helyzet, és kiderült, 2019-ben a FÖRI egyetlen autót sem bilincselt le a fővárosban. (Más kérdés, hogy a kerületi rendészetek továbbra is használhatják ezt az eszközt.) Ez egyelőre kísérlet, ha romlik a parkolási helyzet, újra elővehetik majd a módszert

Most elvileg inkább elszállítják a szabálytalanul parkolókat, csakhogy az elszállítások számában sem volt emelkedés, sőt a 2018-as 2680-ról 2372-re csökkent tavaly. Ha a kerékbilincselést és az elszállítást együtt nézzük, akkor hatalmasa a visszaesés, 2017-ben még több mint ötezer autós kereste vagy a bilincsleszedőt, vagy a kocsiját..

Az elszállításoknál inkább azt a megoldást alkalmazzák, hogy a forgalmat akadályozó járműveket, ha megoldható, csak arrébb rakják pár méterrel, és egy figyelmeztető/tájékoztató papír hátrahagyásával jelzik a sofőrnek a hibáját, valamint hogy hol találja a kocsiját.

A FÖRI által kiszabott helyszíni bírságoknál is az elmúlt négy év nagyon látványos csökkenést mutat. 2016 óta szinte a negyedére esett ezeknek a büntetéseknek a száma (5244 helyett 1132).

A FÖRI szerint a budapesti közlekedésében résztvevő autósok 90-95 százaléka szabályosan közlekedik és parkol, csak a maradék kis rész problémás. Központi döntés alapján mostantól másként állnak hozzájuk. Szolgáltatni akarnak, ezért inkább segítenek, kérnek, figyelmeztetnek, és csak szülséges esetben büntetnek.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. Úgy látja, ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Az ország második legnagyobb csavar- és kötőelem-forgalmazója, az Iron Trade Havellant Kft. – amelyet legtöbben ITH Kft.-ként ismernek – jövőre bevezeti új logisztikai fejlesztését, amelytől 35-45%-os termelékenység-növekedést vár. Ez jó alapja lehet a román és szlovák piacon való további terjeszkedésnek – ahol már rendelkezik a cég leányvállalatokkal –, de akár új piacokra való belépésnek is. A generációváltáson a közelmúltban átesett ITH operatív feladatait az alapító tulajdonos, Havellant István fia, Havellant Kristóf végzi, aki a jövő évben debütáló logisztikai fejlesztés alapjait is letette.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×