A METRANS csoport számára mindig is fontos volt, hogy Magyarországot is bekapcsolják az Európát Kínával összekötő vasúti árufuvarozás vérkeringésbe – hangsúlyozta Nagy László, a cég ügyvezetője az InfoRádióban. Tájékoztatása szerint a tehervonat 15 napig tartó útja Magyarországról Szlovákián, Ukrajnán, Oroszországon, végül Kazahsztánon át fog vezetni Kínába, mintegy 9500 kilométert megtéve.
A szakember megjegyezte, évről évre növekszik a magas hozzáadatott értékek aránya az exportban, a Kínába szállítandó termékeket pedig főként az ipari gyártásban felhasznált, valamint gépipari termékek fogják adni, mint például a granulátumok.
Magyarországra elsősorban ruházati és elektronikai cikkek fognak érkezni a vasúton,
mondhatni normál kereskedelmi áruk, tette hozzá.
A szerelvény a METRANS csoport terminálhálózatát veszi majd igénybe, így a vállalat csehországi, szlovákiai, ausztriai és budapesti terminálján keresztül egyaránt kerülhet rakomány a vonatra. A cégnél úgy vélik, hogy a gyors és biztonságos árucsere közelebb hozza a gazdaságokat egymáshoz.
Nagy László végezetül kiemelte, az új Budapest–Kína járat egyúttal zöldlogisztikai megoldást is jelent, hiszen a vasúti áruszállítás jelentős közúti teherforgalmat képes környezetbarát módon kiváltani.