eur:
411.22
usd:
392.73
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A METRANS csoport Budapestről Kínába tartó első konténervonata elindul a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljából 2019. október 21-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Sínen van Magyarország az európai–kínai árufuvarozás vérkeringésében

Rendszeresen közlekedő tehervonatot indít Budapestről Kínába a METRANS Konténer Kft. – tájékoztatta Nagy László, a cég ügyvezetője az InfoRádiót.

A METRANS csoport számára mindig is fontos volt, hogy Magyarországot is bekapcsolják az Európát Kínával összekötő vasúti árufuvarozás vérkeringésbe – hangsúlyozta Nagy László, a cég ügyvezetője az InfoRádióban. Tájékoztatása szerint a tehervonat 15 napig tartó útja Magyarországról Szlovákián, Ukrajnán, Oroszországon, végül Kazahsztánon át fog vezetni Kínába, mintegy 9500 kilométert megtéve.

A szakember megjegyezte, évről évre növekszik a magas hozzáadatott értékek aránya az exportban, a Kínába szállítandó termékeket pedig főként az ipari gyártásban felhasznált, valamint gépipari termékek fogják adni, mint például a granulátumok.

Magyarországra elsősorban ruházati és elektronikai cikkek fognak érkezni a vasúton,

mondhatni normál kereskedelmi áruk, tette hozzá.

A szerelvény a METRANS csoport terminálhálózatát veszi majd igénybe, így a vállalat csehországi, szlovákiai, ausztriai és budapesti terminálján keresztül egyaránt kerülhet rakomány a vonatra. A cégnél úgy vélik, hogy a gyors és biztonságos árucsere közelebb hozza a gazdaságokat egymáshoz.

Budapest, 2019. október 21.
Konténerek a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljában a METRANS csoport Budapestről Kínába induló első konténervonata indulásának napján, 2019. október 21-én.
MTI/Mohai Balázs
Konténerek a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljában a METRANS csoport Budapestről Kínába induló első konténervonata indulásának napján, 2019. október 21-én. MTI/Mohai Balázs

Nagy László végezetül kiemelte, az új Budapest–Kína járat egyúttal zöldlogisztikai megoldást is jelent, hiszen a vasúti áruszállítás jelentős közúti teherforgalmat képes környezetbarát módon kiváltani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×