Zajlik az folyamat, amely az Eötvös Loránd Kutatási Hálózatot, mint szervezetet, létrehozza – ismertette az InfoRádió Aréna című műsorában Palkovics László. Az augusztus elejéig létrejövő szervezet, hasonlóan mint a Magyar Tudományos Akadémia, közvetlenül a parlamenthez tartozik és önálló költségvetési fejezettel bír majd. A jelenlegi 15 kutatóintézet pedig, amelyek jelenleg az MTA szervezetén belül találhatóak, azok fognak átkerülni ebbe az új formába szeptember 1-jével, tette hozzá Palkovics László.
Az új rendszer vezetési struktúrája több szintből fog állni. Az egyik ilyen az úgynevezett irányítói testület, amelybe
6–6 tagot javasolhat a Magyar Tudományos Akadémia valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium,
az elnök személyéről pedig konszenzusos megállapodással kell döntenie az akadémia elnökének és a tárca vezetőjének, ismertette Palkovics László.
"Ha típusokról lehet beszélni, azt gondolom, hogy mind az akadémia, mind az ITM a tudomány képviselőiből fog választani. A törvényben benne szerepel az is, hogy
a 13 főnek kétharmada legalább a tudomány képviselője kell, hogy legyen"
– emlékeztetett a tárcavezető.
Az elnök személyével kapcsolatban Palkovics László úgy fogalmazott, olyasvalakit kell találni, aki maga is tudós vagy kutató, esetleg korábban az volt, irányított nagyobb szervezetet, és nem utolsó sorban, teljes a bizalom az irányában.
Lesz egy nemzetközi, valamint – az eddigiekkel ellentétben – egy tudományos testület is, emelte ki Palkovics László. Utóbbi olyan ügyekben fog véleményt formálni, akár dönteni is, ami az Eötvös Loránd Kutatási Hálózatot érinti. Hogy ennek a bizottságnak pontosan milyen jogosultságai lesznek, az a későbbiekben dől el, tette hozzá a miniszter.
"Semmi konkrétum nincs az ügyben" – válaszolta az InfoRádió kérdésre Palkovics László azzal kapcsolatban, hogy a sajtóban Vizi E. Szilveszter korábbi MTA-elnök neve merült fel, mint lehetséges elnök a hálózat élére.
A mostaninál nagyobb támogatás is lesz az elektromos autókra
Az innovációs és technológiai miniszter arról is beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában, hogy a kormány átalakítaná az elektromos autók vásárlására nyújtott támogatás rendszerét. Azt szeretnék elérni, hogy olyan szakmacsoportok is hozzájussanak, amelyeknél ennek még nagyobb hatása lehet.
Az elektromos autók támogatása az Irinyi-terven belül indult el, járművenként másfél millió forintot biztosít a kormányzat a "hétköznapi" vásárlóknak.