Úgy akarják áthangolni a támogatásokat, hogy olyan szakmacsoportok is hozzájussanak, amelyeknél ennek még nagyobb hatása lehet.
Az elektromos autók támogatása az Irinyi-terven belül indult el, járművenként másfél millió forintot biztosít a kormányzat a "hétköznapi" vásárlóknak. A tervezett új támogatási rendszerben ennél nagyobb támogatást adnának bizonyos szakmák képviselőinek azért, hogy segítsék az elektromos autók terjedését. Példaként említette a taxisokat és Magyar Postát.
2022-re 5G legyen Magyarországon
A kormány azt szeretné, ha 2022-re Magyarországon üzleti 5G hálózat működne - jelentette ki az Innovációs és Technológiai miniszter. A cél az, hogy minden nagyvárosba és a közlekedési útvonalak mentén minél gyorsabban érjék el a lefedettséget - fejtette ki Palkovics László, hozzátéve: ezt részben jogszabályokkal, részben támogatásokkal ösztönzi a kormány.
Az 5. generációs mobilhálózatok időkésedelme olyan kicsi - nagyon gyors az adatátvitel -, és akkora mennyiségű adatot képes továbbítani, hogy egy sor új feladatra lehet használni, amire a 4G nem alkalmas. A gyártó robotok kommunikációjában, az önvezető autók irányításában, a kiterjesztett valóság (augmented reality) előállításában, a robottal végrehajtott távműtétekben is használható - sorolta Palkovics László.
Vannak már jó példák itthon, Zalaegerszegen az önvezető autóknak szánt próbapályán például már irányítottak 5G-technológiával autókat - említette a miniszter.
Kérdések is felmerülnek az 5G bevezetésével, például az adótornyok elhelyezése és egészségügyi hatása, vagy az 5G hálózatra épülő - nagy beruházást igénylő - üzleti modellek megtérülése.