A debreceni 20. számú (Malompark) postán januárban kezdte meg próbaüzemben a vasúti menetjegyek értékesítését a Magyar Posta. Az ott szerzett tapasztalatokat alapul véve áprilistól további 16 postán lesz elérhető ez a szolgáltatás.
A teszt ideje alatt Debrecen mellett
- Budapesten négy postán,
- Győrben két postán, valamint
- Hajmáskéren, Jászapátiban, Martfűn, Miskolcon, Nyíregyházán, Szegeden, Szeghalmon, Szendrőn, Tabon és Veszprémben egy-egy postán vásárolhatnak vasúti menetjegyet az ügyfelek.
A pilotprogramba a vasúttársaság vegyesen vont be kisebb és nagyobb településeken lévő, belvárosi vagy attól távolabb elhelyezkedő, hagyományos vagy üzletházi, vasútállomás közeli vagy akár vasúti pénztárral nem rendelkező településeken működő postákat.
Ha a 17 postán bevezetett vonatjegy-értékesítés fogadtatása kedvező lesz, további postákra is kiterjeszthetik a lehetőséget.
A MÁV-nál eddig az önkiszolgáló jegyvásárlási lehetőségeket bővítették (automatákat telepítettek, beindították a Vonatinfó alkalmazáson belüli és az internetes jegyvásárlást), most pedig azoknak szeretnének kedvezni, akik ezeket kevésbé használják és inkább személyesen szeretnének vonatjegyet venni - mondta el az InfoRádióban Biber Anett, a MÁV szóvivője.
Csak alapvető információkat tudnak adni
A postai ügyintézők a jegyértékesítéshez kapcsolódó alapvető információkról, így például menetrendről, elérhető kedvezményekről felvilágosítást tudnak adni az ügyfeleknek, de
a vonatokról, késésekről és más, a vasúti utazás tervezésekor a részletes információkról nem rendelkeznek naprakész információkkal,
azokért továbbra is elsősorban a MÁV-START csatornáit, a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatot vagy www.mavcsoport.hu internetes oldalt érdemes használni.
Fontos továbbá, hogy bár postákon a MÁV-START jegyeladási rendszerét használják, de bizonyos szolgáltatásokra, például
a megvásárolt jegyek visszatérítésére, cseréjére, és nemzetközi vasúti jegyek vásárlására itt nincs lehetőség.
Ezeket továbbra is a vasútállomásokon lehet intézni.